عصر بازار

رییس جمهور:

حل مشکل ۹۸ درصد از سپرده‌گذاران به یک معجزه شبیه بود

عصر اعتبار- حسن روحانی گفت: در آخر دولت یازدهم و ابتدای دولت دوازدهم همه تلاش‌مان را به کار گرفتیم برای اینکه خسارتی که از طرف چند موسسه و تعاونی اعتباری در کشور به وجود آمده بود و جامعه را به هم ریخته و مردم را مستأصل و زندگی آنها را دچار مشکل کرده بود، جبران کنیم.

حل مشکل ۹۸ درصد از سپرده‌گذاران به یک معجزه شبیه بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کانال تلگرامی بانک مرکزی، 6 تعاونی متخلف که 25 درصد بازار پولی کشور در اختیارشان بود، نه تنها راجع به سود تسهیلات هر روز اراده می‌کردند و تصمیم می‌گرفتند و به هم می‌ریختند، بلکه هر روز اراده می‌کردند و بازار ارز، سکه و املاک را هم به هم می‌زدند.

     در اواخر دولت یازدهم با مقام معظم رهبری به طور مفصل صحبت کردم که ما دچار چه معضل بزرگی هستیم و سه ، چهار میلیون نفر دارد تمام زندگی‌شان تلف می‌شود و اینها چه کسانی هستند، این صندوق‌ها چه کسانی هستند و چقدر برخورد کردن با این صندوق‌ها سخت بود.

    اگر خدا کمک نمی‌کرد اینها رفته بودند همه جا را دیده بودند و همه جا به ما فشار می‌آوردند. از تمام ارگان‌ها به من نامه می‌نوشتند که این آدم به این خوبی این همه خدمت کرده، چه کارش دارید. چرا دارید حساب و مؤسسه‌اش را می‌بندید؟ آدم‌های عجیب و غریب می‌آمدند سفارش می‌کردند و معلوم بود اینها با چه دغل کاری رفته بودند افکار آدم‌های خوب را هم منحرف کرده بودند.

     روسای سه قوه و شورای عالی امنیت ملی با استمداد مقام معظم رهبری وارد عمل شده و به بانک مرکزی اختیارات لازم را دادیم و در نتیجه آن کار بسیار عظیم و بزرگی تا به امروز انجام گرفته و 98 درصد افراد و سپرده‌گذارانی که در این مؤسسات حساب داشتند، یا پولشان را کامل گرفتند و یا تا آخر این ماه خواهند گرفت؛ البته 2 درصد باقی مانده که این 2 درصد هم بانک مرکزی و نمایندگان روسای سه قوه و هم دادگاه‌ها دارند تلاش می‌کنند، اموال اینها شناسایی شود و بتوانیم مشکل آن دو درصد را حل بکنیم.

     حل مشکل 98 درصد از سپرده‌گذاران به یک معجزه شبیه بود و کار بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است.

     نباید بگذاریم این حادثه در کشور تکرار شود؛ شورای عالی امنیت ملی هر اختیاری بانک مرکزی می‌خواهد، می‌دهد برای اینکه جلوی این کار گرفته شود. مطمئنم اگر نیازی هم به قانون داشته باشیم، همه نمایندگان مجلس کمک خواهند کرد؛ چراکه اینها اقتصاد کشور و زندگی مردم را نابود کرده بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی