عصر بازار

چرا مدیران جوان کارآمد هستند؟

عصر اعتبار- مدیران جوان زمانی می‌توانند به‌صورت مثبت و کارآمد عمل کنند که علاوه بر قبول پیشنهادات، نظرات و انتقادات، رویا و اهداف بلند پروازانه هم داشته باشند.

چرا مدیران جوان کارآمد هستند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویداد، «جک زنگر» که برای مجله کسب‌وکار هاروارد (HBR) تحقیق و پژوهش می‌کند، با بررسی عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های موفق اقتصادی اعلام نمود که 44 درصد از کارآمدترین رهبران و مدیران موفق دنیا از جوانان هستند و آن‌ها با انجام دقیق و صحیح فعالیت‌ها دو شاخصه «کارآمدی و اثرگذاری» را دارا هستند. این دو شاخصه همان رمزی است که «پیتردراکر» از اساتید مدیریت به آن اشاره می‌کند. همان‌گونه که «جیمیز کالینز» نویسنده و مشاور توسعه پایدار، با بررسی عوامل موفقیت و فاکتورهای متعدد اعلام نمود که مدیران موفق باید «مدیران سطح پنجمی» باشند و خصوصیات آنان نیز باید نفوذپذیری (کاریزما)، توانمندی، اعتقاد به خرد جمعی و خلاقیت بیان باشد.


    البته جک زنگر نیز چند ویژگی‌ برای مدیران جوان انتخاب می‌کند که این ویژگی‌ها به شرح زیر است:


    1-تمایل به تغییر و نو شدن با توجه به نوع نگرش و روحیات جوانان.


    2- داشتن رفتارهای الهام‌بخش و اثرگذار ازجمله دادن انرژی و انگیزه به کارمندان، ترغیب و تشویق پرسنل بجای دستور دادن و اجبار کردن.


    3-پذیرایی از بازخورد در جهت اصلاح خود و سازمان و اعتقاد به پیشنهاد و انتقاد.


    4-تمرکز بر اهداف و تلاش دائمی برای حصول به نتایج مطلوب و شایسته.


    5-تمایل به پیشرفت دائمی و مطالعه روزانه و یادگیری دانش‌های متعدد و در برنامه قرار دادن خواندن مقالات و رویکردهای علمی جدید.


    6-داشتن اهداف بلندپروازانه و بزرگ یعنی همان چیزی که استاد استراتژی دنیا آقای «همر» می‌گوید.

     


    نویسنده: مجید صفدری، کارشناس عالی بیمه

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی