عصر بازار

تشریح " دخل و خرج دولت در سال ۹۷ " ؛

سخنگوی دولت: در بودجه ۹۷ به جای متمرکز عمل کردن تمرکززدایی کردیم

عصر اعتبار- سخنگوی دولت گفت: در بودجه ۹۷ به جای این که متمرکز عمل بکنیم (سعی کردیم) تمرکز زدایی بکنیم و استان‌ها را قوی کنیم.

سخنگوی دولت: در بودجه ۹۷ به جای متمرکز عمل کردن تمرکززدایی کردیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت  در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با عنوان " دخل و خرج دولت در سال 97"  با بیان این که ما بیش از 276 هزار میلیارد تومان فقط هزینه‌های جاری داریم. می‌خواهید بدانید هزینه‌های جاری چیست؟  در پاسخ به مجری این برنامه که پرسید سوال بعدی‌ام این هست که چرا نمی‌توانید کنترل بکنید رشد آن هزینه‌های جاری را گفت: می‌خواهید کنترل بکنیم؟ مجری پرسید  می‌خواهید از حقوق من کم بکنید؟ و نوبخت پاسخ داد : خب باید از حقوق شما کم بکنیم.

    در این گفت‌وگو مجری در ادامه گفت: از هزینه‌های خودتان کم بکنید . نوبخت سوال کرد: هزینه‌های ما چی هست؟ که مجری در پاسخ گفت: شما می خواهید یک خدمتی که 2 نفر لازم دارد را به 10 نفر بسپارید.

    رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه این سوال و جواب با مجری گفت: قرار است از هزینه‌ها خودمان کم بکنیم، این حرف درستی است من هم از شما و هم از جامعه می‌خواهم که ببینید این کار را کردیم یا نه. اولین کاری که کردیم امسال این بود هر دستگاهی که آمد خواست بودجه بگیرد گفتیم دیگر آن بودجه ریزی سنتی که هر که میاید و می‌خواهد چیزی افزایش پیدا بکند این را بگذاریم کنار.

    وی افزود: از دستگاه‌ها پرسیدیم چه چیزی را می‌خواهید انجام دهید، می‌گفت آموزش می‌خواهم بدهم، خب چه می‌خواهید آموزش بدهید آیا این در ماموریتش هست. اگر در ماموریتش بود اقدامی که ما انجام دادیم قیمت تمام شده‌ محصولش را محاسبه کردیم. این 6 هزار صفحه‌ای که آقای رییس جمهور ارائه کردند 14 تا کتاب. یکی از کتاب‌ها این است  که چطور دستگاه‌ها قیمت تمام شده اش را محاسبه کردند برای تک تک قیمت‌ها البته قانون به ما گفته بند پ ماده 7 که ما هر سالی 20 درصد، ما همین سال اول 34 درصدش را شروع کردیم الان کتابی داریم که تمام دستگاه‌ها را مشخص کرده است که این دستگاه‌ها کدام هستند و چه کاری انجام می‌دهند .

    وی با طرح این سوال که این را چرا انجام دادیم؟ افزود: برای این که نکند پول زیادی این دستگاه‌ها از ما بگیرند در حالی که می‌توانند با پول کمتری انجام دهند پس ما نهایت صرفه‌جویی را در این جا کردیم و نه تنها این را انجام دادیم بلکه پول را به جای این که بدهیم به مرکز این پول را دادیم به استان‌ها. به استان ها گفتیم برای این که انگیزه ایجاد بکنیم برای این که بتوانید این پول را برای کارهای عمرانی که می‌خواهید رقمش بیشتر شود بردارید. ما به جای این که متمرکز عمل بکنیم (سعی کردیم) تمرکز زدایی بکنیم و استان ها را قوی بکنیم. اینکار را انجام دادیم».

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو