عصر بازار

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ؛

از شفافیت بودجه ۹۷ حمایت می‌کنیم

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس از شفافیت لایحه بودجه ۹۷ استقبال خواهد کرد و تلاش می‌کند این شفافیت شامل همه بخش‌ها شود.

از شفافیت بودجه ۹۷ حمایت می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: آقای روحانی در زمان تقدیم لایحه بودجه 97 به مجلس بزرگترین مولفه این لایحه را شفافیت عنوان کردند. مجلس از دولت در این زمینه پشتیبانی می‌کند و امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده در بخش‌های مختلف شاهد این شفافیت باشیم.

    وی افزود: درآمد هدفمندی یارانه‌ها که حدود 87 هزار میلیارد تومان است باید در منابع بودجه آورده شود. چرا 37 هزار میلیارد تومان آن در بودجه می‌آید و 50 هزار میلیارد تومان آن کجا می‌رود؟ البته من نمی‌خواهم بگویم که از این موضوع سوء استفاده می‌شود بلکه هزینه‌کرد این مبلغ در شرکت پخش و پالایش و گاز است اما نکته مهم این است که این رقم شفاف نیست و در اختیار مجلس قرار ندارد.

    نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: از طرفی گفته می‌شود مدارس خصوصی‌سازی شود چرا که قیمت مدرسه بالاست و آن را باید به بخش خصوصی بدهیم تا دولت خرجش کم شود اما از طرف دیگر 12.5 درصد پول نفت که می‌خواهد به صندوق توسعه واریز شود تا برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی تعلق گیرد به دولت داده می‌شود که در نهایت آن را خرج جاری کند و حقوق‌های کلان را پرداخت کند.

    حاجی بابایی ادامه داد: درباره 50 هزار میلیارد تومان درآمد باقیمانده هدفمندی یارانه‌ها که باید وارد بودجه شود و اینکه حقوق نجومی‌بگیران چه می‌شود صحبتی نشده است البته ما از دولت در زمینه شفاف‌سازی در هر بخشی پشتیبانی می‌کنیم.

    رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه توقع نمایندگان ارائه گزارش شفاف‌تری از سوی رییس‌جمهور درباره بودجه بود، خاطرنشان کرد: مجلس دیدگاه خود را در برنامه ششم روشن کرده که باید شفافیت ایجاد شود ولی با فشار برخی در مجلس و حمایت دولت، بودجه 96 یک پله به قبل برده شد.

    وی در پایان گفت که مجلس تلاش می‌کند شفافیت در بودجه شامل همه بخش‌ها شود و هر چه دولت درآمد دارد در لایحه بودجه گنجانده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو