عصر بازار

دوچه بانک اعلام کرد؛

سقوط بیت‌کوین در بین ریسک‌های مهم بازار در سال ۲۰۱۸

عصر اعتبار- دوچه بانک قبل از آغاز فروش اوراق سهام بیت‌کوین در روز یکشنبه اعلام کرد: جنون بیت‌کوین در سال آینده می‌تواند ریسکی واقعی برای بازارهای بزرگتر جهانی، به همراه داشته باشد.

سقوط بیت‌کوین در بین ریسک‌های مهم بازار در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، دوچه بانک قبل از آغاز فروش اوراق سهام بیت‌کوین در روز یکشنبه اعلام کرد: جنون بیت‌کوین در سال آینده می‌تواند ریسکی واقعی برای بازارهای بزرگتر جهانی به همراه داشته باشد.

    تورستن اسلاک، اقتصاددان بین‌المللی ارشد این بانک، در پیامی برای مشتریان مهمترین ریسک‌های بازار در سال 2018 را به صورت یک لیست ارسال کرد. مواردی که در این لیست آمده‌اند شامل سقوط قیمت بیت‌کوین، تورم بالاتر و تهدید کره‌شمالی و 27 مورد دیگر هستند.

    با رشد قیمت بیش از 1000 دلاری این پول دیجیتال تنها در یک ساعت، بیت‌کوین امسال به عنوان یک پدیده مالی ظهور کرده است. بر همین اساس، امسال با رشد سرسام‌آور ارز دیجیتال، اسلاک می‌گوید که بازارها تاثیر گسترده‌تری که بیت‌کوین به صورت بالقوه می‌تواند داشته باشد را به درستی در نظر نگرفته‌اند.

    او قبلا در روز پنج‌شنبه هم در برنامه تیدینگ نیشن شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته بود: به نظر من این چیزی است که بازارهای مالی تا به حال آن را به عنوان مساله‌ای کوچک در نظر گرفته‌اند.

    او گفت که نگران است که با ادامه گرایشات موجود، بیت‌کوین و اوج و فرودهای شدید قیمت آن سال آینده بتواند بیشتر سیستماتیک شود.

    اسلاک گفت: با این سرعتی که قیمت بیت‌کوین در حال بالا رفتن است، حتی نمی‌توان گفت که در پایان 2018 با چه قیمتی روبرو خواهیم بود؛ اما ما معتقدیم که در 2018 هم همچنان با این موضوع مواجه خواهیم بود؛ ولی هنوز سوالاتی هست که بی پاسخ مانده‌اند.

    در حالی‌ که تعداد معتقدان واقعی به بیت‌کوین از آن‌چه که باید باشد هم بیشتر شده و وجود همین افراد باعث شده است قیمت این ارز دیجیتال در هفته گذشته میلادی، به 19000 دلار هم برسد، در عین حال، نوسانات شدید بیت‌کوین و عدم شفافیت آن باعث شده است که تعداد زیادی هم منتقد برای خود بدست بیاورد.

    در هفته گذشته، میزبان برنامه جیم کرامر، مد مانی، تجارت بیت‌کوین را به یک بازی قمار مرموز در کازینو تشبیه کرد که به نظر می‌رسد فقط برنده دارد و هیچ بازنده‌ای ندارد؛ اما این می‌تواند تغییر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو