عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

ترویج فرهنگ پیشگیری از حوادث ومدیریت ریسک نیازمند یک اراده ملی است

عصر اعتبار- دکتر عبدالناصر همتی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث بر ترویج فرهنگ پیشگیری از حوادث تاکید کرد.

ترویج فرهنگ پیشگیری از حوادث ومدیریت ریسک نیازمند یک اراده ملی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر همتی در این مراسم گفت: باید به دنبال برنامه ریزی برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و حوادث انسان ساز باشیم و فرهنگ پیشگیری از حوادث را ترویج دهیم.

    وی افزود: در سال گذشته حوادث تلخی همچون پلاسکو، معدن یورت، قطار سمنان و پتروشیمی بوعلی و امسال نیز زلزله های اخیر رخ داد که می توانستیم با رعایت ایمنی و مدیریت ریسک از وقوع آنها جلوگیری و یا درمورد زلزله از تبعات مالی و جانی آنها بکاهیم.
    دکتر همتی در خصوص نقش بیمه در حوادث و سوانح گفت: متاسفانه علی رغم بروز حوادث متعدد در کشور و تبلیغات گسترده صنعت بیمه، هنوز اهمیت بیمه از سوی مردم درک نشده وی بااشاره به ضرورت اجرای برنامه های پییشگیری گفت به طور نمونه آتش سوزی درتهران بطور متوسط 20برابر هنگ کنگ است و این به خاطر برنامه های مانور پیشگیری است.
    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به پرداخت خسارت های تحت پوشش بیمه از سوی شرکت های بیمه در حوادث اخیر گفت: صنعت بیمه سالانه 25 هزار میلیارد تومان خسارت محقق شده دارد که از این رغم 10 هزار میلیارد تومان بابت خسارات ناشی از تصادفات رانندگی است در واقع می توان گفت، زیان های مالی با خرید بیمه قابل جبران است و شرکت های بیمه نیز کار خود را به خوبی انجام داده اند اما آسیب های ناشی از فوت و مصدومیت برای خانواده ها جبران ناپذیر است و ما باید به سمت کاهش حوادث برویم.
    وی ضعف در خرید یک بیمه نامه کامل را از عدم آگاهی مردم و مسئولان نسبت به خدمات بیمه دانست و گفت: در حادثه زلزله کرمانشاه نیز طبق اطلاع برآورد خسارت بیمه ها 150 میلیارد تومان است که بیش از80 درصد بیمه ها مربوط به بیمه وام های مسکن توسط بانکها بوده و بسیاری پوشش زلزله را خریداری نکرده بودند و ی تاکید کرددر کل کشور 85 درصد منازل مسکونی فاقد بیمه آتش سوزی هستند که بیمه زلزله همراه ان می باشد.
    وی با تاکید بر  نقش صنعت بیمه در پیشگیری از سوخت ملی گفت: با توجه به گشایش های برجام در حوزه بیمه باید ریسک های موجود را تجمیع و از ظرفیت های بین المللی برای توزیع آن بهره گیریم که پوشش احتمالی بخشی از خسارت زلزله کرمانشاه توسط بیمه گر اتکایی خارجی نمونه ای از تعامل برای توزیع ریسک در حوزه بین المللی و جلوگیری از سوخت ملی بود.
    رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود، آمادگی صنعت بیمه را برای کمک به کاهش سوخت ملی ناشی از حوادث و سوانح اعلام کرد و گفت:صنعت بیمه علاوه بر پرداخت خسارت های دارای بیمه نامه، تا کنون 4 هزار و100 میلیارد تومان نیز برای پذیرش مصدومین حوادث رانندگی دربیمارستانها به وزارت بهداشت و 1800 میلیارد تومان به نیروی انتظامی برای کاهش تصادفات پرداخت کرده اما اتفاق خاصی نیافتاده و نتیجه آن خیلی مشخص نبوده است. این مبالغ باید عملیاتی هزینه شود، فقط کمک صنعت بیمه به نهادهای دیگر که الان اورژانس نیز در حال اضافه شدن است، نتیجه اثر بخشی نخواهد داشت وصرفا موجب تضعیف بنیه مالی بیمه ها در پرداخت خسارت میشود و باید دنبال راهکارهای علمی برای کاهش حوادث و تصادفات باشیم.
    وی افزود: 10 هزار و 500 کشته و 210 هزار مصدوم از اول سال تا کنون نگران کننده است و رفع این معضل همت همگانی را می طلبد.
    دکتر همتی با اشاره به نقش صدا و سیما در فرهنگسازی گفت: سازمان ها و ارگان های مرتبط باید با ارائه آمار و اطلاعات و دانش پیشگیری از حوادث به مردم از طریق رسانه ملی فعال تر عمل کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو