عصر بازار

چه کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بابیان اینکه بالغ بر۵۰درصد جمعیت ایران در سال۹۷ یارانه نقدی دریافت می کنند،گفت:منابع حاصل از قطع یارانه دهک های ثروتمند صرف اشتغال جوانان می شود.

چه کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص وضعیت یارانه بگیران در سال آینده گفت:جمعیت یارانه بگیر کشور در حال حاضر حدود 76 میلیون نفر است که این میزان جمعیت یارانه بگیر به این معنی نیست یارانه ها بصورت هدفمند پرداخت نمی شود و تبعیض در این رابطه وجود دارد چرا که نمی شود به تمامی مردم به یک میزان یارانه پرداخت کرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت در بودجه سال 97 مقرر کرده که به  41 میلیون و 800هزار نفر یارانه نقدی پرداخت کند و به عبارتی نمی توان گفت بیش از حدود  42 میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی در کشور وجود دارد.

    نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:در سال آینده تقریبا به همه کسانی که واجد دریافت یارانه نقدی هستند، یارانه نقدی پرداخت می شود.

    جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:دولت در بودجه سال آینده به 4/7 میلیون نفر افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) که شامل 3/9میلیون نفر مستمری بگیر و 800 هزار نفر مددجوی موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند.

    وی ادامه داد:همچنین دولت به حدود 3/6میلیون نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامل 1/3 میلون نفر مستمری بگیران و 2/3 میلیون نفر نیازمندان موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند،همچنین یارانه به 1/2 میلیون نفر زنان سرپرست خانوار ارائه می شود .

    وی ادامه داد:به افراد ساکن در دهستان های با ضریب 6،7،8،9 که این ضرایب در خصوص محرومیت و فقر روستایی های است، یارانه پرداخت می شود که شامل حدود 8میلیون نفر در 1598 دهستان در کشور است همچنین به یک میلیون نفر بیماران خاص و صعب العلاج، یارانه پرداخت می شود.

    یارانه بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان در سال آینده قطع نمی شود

    جعفرزاده ایمن آبادی افزود:به گروه های نیازمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی که شامل حدود 11 میلیون نفر است یارانه پرداخت می شود که شامل 5 میلیون و 300هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه شده و  پشت نوبتی ، 3 میلیون و 250هزار نفر رانندگان برون شهری، یک میلیون و 150هزار نفر قالیبافان، 710هزار نفر صیادان و 250هزار نفر طلبه، 90هزار نفر خادمان مساجد، 280هزار نفر باربران، یک میلیون نفر عشایر و 4/8 میلیون نفر بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان بعلاوه افراد تحت تکلف و حدود 2 میلیون و 950هزار نفر نیازمند دریافت یارانه نیز یارانه نقدی پرداخت می شود.

    حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود

    وی ادامه داد:حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود و پیش بینی می شود با انجام این مهم ،حدود 18 هزار و 800میلیارد تومان منابع  مالی حاصل شود که تماما صرف اشتغال جوانان می شود.

    پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر 50درصد جمعیت ایران در سال آینده یارانه نقدی دریافت می کنند،افزود:باید در کشور فقرزدایی شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند البته شخصا پیشنهاد خواهم داد به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو