عصر بازار

یک تاجر دیگر ترک به دور زدن تحریم های ایران متهم شد

عصر اعتبار- دادستان های فدرال آمریکایی مدعی شدند یک تاجر ترک به ارسال غیرقانونی موتورها و ژنراتورهای قایق ها از یک شرکت آمریکایی به ایران کمک کرده است.

یک تاجر دیگر ترک به دور زدن تحریم های ایران متهم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، دادستان های فدرال آمریکایی مدعی شدند یک تاجر ترک به ارسال غیرقانونی موتورها و ژنراتورهای قایق ها از یک شرکت آمریکایی به نیروی دریایی ایران کمک کرده است.

    رسیت تاوان، تاجر 40 ساله اهل استانبول روز دوشنبه در نزد دادگاه منطقه ای امریکایی در میلواکی حاضر شد. تاوان در ماه ژوئن و به موجب یک قرار بازداشت بین المللی در رومانی بازداشت شده است.

    تاوان، شرکت ترکیه ای متعلق به وی و یکی از مدیران این شرکت متهم به تبانی برای فریب دولت آمریکا و قاچاق محصولات ساخت شرکت های آمریکایی به ایران هستند.

    بر اساس گزارش رسانه های محلی، در کیفرخواست منتشر شده ادعا شده که این افراد موفق به کسب مجوز ویژه مورد نیاز برای دور زدن تحریم های تجاری ای که از سال 1995 علیه ایران اجرا می شود نشده اند. در عوض، خواندگان مذاکراتی را در خصوص صادرات این موتورها و ژنراتورها به تکیه انجام دادند تا بعدا آنها را مجددا به ایران صادر کنند.

    نجلا لین، وکیل تاوان گفت، موکل من ادعای بی گناهی کرده و برای اثبات بی گناهی خود در این پرونده مبارزه خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی