عصر بازار

ایستگاه مقاومتی در بازار ارز

عصر اعتبار- روز گذشته، سطح ۴هزار و ۲۳۰ تومان برای دومین بار سد راه نوسان‌گیران بازار ارز شد؛ در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز با ۹ تومان افزایش به بهای ۴ هزار و ۲۱۹ تومان رسید.

ایستگاه مقاومتی در بازار ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد, برخلاف رشد قیمت دلار، در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی راه کاهشی را در پیش گرفت و با 3 هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 410 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، عامل اصلی که موجب شد فلز گرانبهای داخلی نتواند رشد قیمت را ثبت کند، نزول بهای اونس در بازارهای جهانی بود. اونس تا ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته به بهای هزار و 242 دلار رسید. بخش دیگری از معامله‌گران افزایش حجم سکه در بازار را در افت قیمت موثر دانستند، این در حالی است که عده دیگری باور داشتند، شماری از معامله‌گران بزرگ با افزایش فروش‌ها سعی کردند قیمت را پایین بیاورند. از نظر آنها، هدف آنها از این تاکتیک آن بوده است که روز چهارشنبه سکه را در حراج بانک کارگشایی با قیمت پایین‌تری تهیه کنند. روز گذشته نیم سکه و ربع سکه نیز افت قیمت را تجربه کرد. روز سه‌شنبه نیم سکه 4 هزار تومان افت کرد و به قیمت 697 هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با 2هزار تومان کاهش به بهای 399 هزار تومان رسید.

    نزول دلار از سقف
    روز سه‌شنبه، قیمت دلار از همان ابتدای روز در مسیر افزایشی قرار گرفت و به سرعت خود را به محدوده 4 هزار و 220 تومان رساند. در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 4 هزار و 227 تومان آغاز کرد که افزایشی 17 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. به گفته فعالان، نوسان‌گیران در ساعات انتهایی سومین روز هفته وارد بازار شدند و قیمت را بالا آوردند. به گفته فعالان، آنها قصد داشتند با این تحرکات زمینه شکست سطح 4 هزار و 230 تومان را در روز سه‌شنبه فراهم کنند. با این وجود، تاکتیک یاد شده نیز اثرگذار نشد و دلار در ادامه روز بیشتر به‌سوی ابتدای محدوده 4 هزار و 220 تومان حرکت کرد. در نهایت ساعت 3 بعدازظهر این ارز با قیمت 4 هزار و 219 تومان به کار خود پایان داد. به گفته فعالان، روز سه‌شنبه نرخ حواله درهم کمی رشد کرد تا سیگنالی افزایشی به بازار داخلی بفرستد. خبر مهم روز گذشته که در بازار رصد شد، اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی در رابطه با قیمت دلار بود. رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد نرخ ارز 4200تومان نیست و تعدیل‌هایی را در آینده خواهد داشت.ولی‌الله سیف درباره اینکه گفته می‌شود عده‌ای قصد سفته بازی در بازار ارز دارند، گفت: کسانی که برای کسب سود به این بازار مراجعه می‌کنند، بدانند که به هیچ‌وجه بازار ارز بازاری نیست که بشود در آن فعالیت‌های سفته بازی داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو