عصر بازار

نمایش نرخ بازده تا سررسید اوراق بدهی در بورس آنلاین شد

عصر اعتبار- نرخ بازده تا سررسید «YTM» اوراق بدهی قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران در صفحه هر نماد و نمای بازار اوراق بدهی در سایت بورس اوراق بهادار تهران به صورت لحظه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش نرخ بازده تا سررسید اوراق بدهی در بورس آنلاین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، با هدف شفاف سازی و قابلیت مقایسه اوراق بهادار با درآمد ثابت فعال در بورس تهران با سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت، از شهریور ماه 1395 به صورت روزانه و در قالب اطلاعیه، بازده تا سررسید «YTM» اوراق بدهی از طریق تارنمای بورس تهران به اطلاع عموم رسیده است.

    همچنین در راستای تسهیل فرآیند دسترسی به نرخ بازده تا سررسید اوراق بدهی، ماشین حساب محاسبه نرخ بازده تا سررسید اوراق «YTM» نیز از تاریخ 5 دی ماه 95 در اختیار فعالان بازار قرار گرفته است.

    افزون بر این، با توجه به اهمیت نرخ مذکور در تصمیمات سرمایه گذاری و در راستای پاسخ به نیاز سرمایه گذاران، نرخ «YTM» از روز دوشنبه مورخ 12 آذر96 به صورت لحظه ای در بخش نمای بازار بدهی و در دو ستون مجزا نمایش داده شده است.

    همچنین در قسمت بالای صفحه نمای بازار اوراق بدهی، امکان محاسبه نرخ بازده تا سررسید اوراق برحسب بیشترین قیمت معامله، کمترین قیمت معامله، بهترین مظنه عرضه و بهترین مظنه تقاضا برای سرمایه گذاران فراهم شده است.

    علاوه بر موارد ذکر شده، در صفحه هر نماد نیز نرخ بازده تا سررسید اوراق براساس سه مظنه برتر عرضه و تقاضا و نیز قیمت پایانی، آخرین قیمت معامله و قیمت پذیره نویسی نمایش داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی