عصر بازار

پستچی امانت‌دار ۱۹۸ میلیون تومان چک حامل را برگرداند

عصر اعتبار- پستچی جوان تهرانی با وجود مشکلات مالی متعدد ۱۵ فقر چک حامل به ارزش ۱۹۸ میلیون تومان را به صاحبان خود بازگردانده است.

پستچی امانت‌دار ۱۹۸ میلیون تومان چک حامل را برگرداند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد رضا کیوان فرید، پستچی جوانی که در منطقه 13 پستی تهران فعالیت می‌کند، این روزها یک الگو برای همکاران خود در شبکه پستی و مایه افتخار شرکت ملی پست ایران در امانت داری است چرا که این پستچی جوان با برگرداندن 15 فقره چک حامل به ارزش 198 میلیون تومان به صاحبان چک،  توانست نمره قبولی از درس امانت‌داری بگیرد.

    محمدرضا کیوان فرید، پستچی تهرانی درباره جزئیات چک‌های گمشده  گفت: پستچی‌ها بر اساس وظیفه خود ظهر هر روز اقدام به تخلیه صندوق‌های پستی که در کنار خیابان قرار گرفته است، می‌کنند. مردم اگر مدارک، چک یا هر سندی را پیدا کنند در این صندوق‌ها می‌اندازند تا شرکت ملی پست ایران این اسناد و مدارک را به صاحب خود بازگرداند. زمانی که در حال تخلیه یکی از صندوق‌های پستی بودم، 15 فقره چک حامل به ارزش 198 میلیون و 200 هزار تومان با نام اشخاص مختلف را به همراه  چند دسته چک سفید پیدا کردم  و به صورت فوری به مسئولین منطقه جنوب غرب تهران اطلاع دادام تا فرآیند بازگردانی چک‌ها انجام شود.

    کیوان فرید ادامه داد: چک‌ها همان روز با هماهنگی حراست منطقه 13 پستی به صاحبان خود بازگشت؛ این بیشترین مبلغ چکی است که در این مطقه پستی پیدا شده و به صاحبانش بازگشته اما در گذشته همکاران امانت‌دار پست مبالغی تا 10 میلیون تومان را پیدا کرده بودند که به سلامت به صاحبش بازگشته است.

    وی با بیان این که پاداشی تقاضا نکرده است، گفت: من به خاطر پاداش این کار را نکردم؛ در واقع من در یک خانواده پستی بزرگ شدم، پدرم  به من تاکید داشت که اگر قرار است در شرکت پست استخدام شوم، باید امانت‌دار مردم باشم. همچنین روز اولی که یک فرد در پست استخدام می‌شود به عنوان بزرگترین درس، امانت‌داری آموزش داده می‌شود. مدیر منطقه پستی و مدیر عامل شرکت پست نامه‌ای را در جهت تقدیر و تشویق از بازگردانی چک‌ها برای من ارسال کردند که برای من به عنوان پستچی انگیزه‌ است.

    پستچی تهرانی با اشاره به مشکلات اقتصادی خود گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی زیادی دارم؛ از جمله این که یک سال و نیم است قصد ازدواج دارم و یک ماه دیگر عروسی من است اما با وجود مشکلات مالی متعدد از جمله نداشتن مسکن و قرض‌های مالی و در خواست وام این مسئله سخت شده است.

    کیوان‌فرید درباره مشکلات پستچی‌ها گفت: کار همکاران نامه رسان واقعا سخت است و حقوقی که ماهانه برای آن‌ها تا سقف 2 میلیون تومان در بهترین حالت در نظر گرفته شده است، کفاف زندگی بسیاری از پستچی‌ها را نمی‌دهد که همین مسئله باعث شده تا برخی از همکاران نسبت به میزان حقوق به دلیل سختی کار اعتراض داشته باشند که امیدواریم با افزایش حقوق رفع شود.

    حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران نیز ضمن اهدای مبلغ 10 میلیون ریال به وی به عنوان پاداش برای این کار بزرگ در پیامی از امانتداری این پستچی صدیق تقدیر کرد. در متن پیام تقدیر مدیرعامل شرکت ملی پست ایران  آمده است:

    جناب آقای محمدرضا کیوان فرید

    همکار محترم منطقه پستی جنوب غرب تهران

    به پاس قدردانی از شما همکار مسئول و وظیفه شناس که با تلاش در جهت اعتلای نام شرکت ملی پست اهتمام ورزیده و با روحیه امانتداری، صداقت و همچنین پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی موجبات توفیق شبکه پستی را در زمینه ارائه خدمات مطلوب به هم میهنان عزیر فراهم آورده اید این لوح تقدیر تقدیم حضورتان می گردد.

    رجاء واثق دارم تمامی همکارانم در سطح کشور، همواره وجدان کاری، صداقت، امانت داری و خدمت به مردم را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار داده و تلاش خود را در جهت رضای ایزد متعال به منظور نیل به اهداف متعالی سازمان بکار می گیرند. از خداوند متعال توفیق روزافزون و استمرار خدمات ارزنده تان را در نیل به اهداف شبکه پستی کشور خواستارم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو