عصر بازار

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تحقق اقتصاد دانش بنیان منوط به مقررات زدایی و رفع موانع است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تحقق اقتصاد دانش بنیان را منوط به مقررات زدایی و رفع موانع دانست.

تحقق اقتصاد دانش بنیان منوط به مقررات زدایی و رفع موانع است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی بختیار در آیین اختتامیه چهارمین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب  و برق با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه انرژی عنوان کرد: چالش‌های موجود در حوزه انرژی تصمیم‌گیری‌ها را برای مسئولان کشور دشوار کرده است.

    وی یکی از مهمترین تصمیمات در حوزه انرژی را تطبیق قیمت تمام شده آب و برق با قیمت فروش و عرضه دانست و افزود: این موضوع بارها در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی شده و حتی گاهی این چالش باعث بروز مشکلات اجتماعی نیز شده است .

    بختیار تصریح کرد: بهره وری در حوزه انرژی و بالا بودن شدت مصرف، چالش دیگر کشور است و ایران در این بحث وضعیت مناسبی ندارد. برای رفع چالش‌های این حوزه وزارت نیرو، نفت و دستگاه‌های متولی حوزه انرژی در کشور به تنهایی قادر به انجام امور نیستند و باید سیاستگذاری‌های راهبردی‌تری در این راستا تدوین شود.

    وی نبود تعامل بین مجلس و دولت را مشکل ساز برای تامین پایدار آب و برق در کشور دانست که در اقتصاد نیز تاثیرگذار خواهد بود و گفت: خوشبختانه این تعامل در کشور حاکم است و حتی در تصویب لایحه بودجه ٩٧ نیز همگرایی ها مشهود است.

    نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثربخشی استارتاپ‌ها و کسب و کارهای الکترونیکی به عنوان نیاز کشور اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان باید به سمت استفاده از استارتاپ‌ها رفت و در این راستا باید جهت رفع موانع و مقررات زدایی به جای مقررات گذاری تلاش کرد .

    وی با تاکید بر اینکه برای رفع چالش های موجود در کشور و برگزاری استارتاپ‌ها و توسعه کسب و کار الکترونیکی نیاز به قانون گذاری و محدودیت زایی نیست، عنوان کرد: باید در جهت آزادسازی و رفع موانع پیش رفت .

    این عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعات مورد پیگیری این فراکسیون را موضوع کسب و کار الکترونیکی و پیشرفت استارتاپ ها دانست و افزود: تلاش بر این است با همکاری وزارت ارتباطات و بخش های مختلف اقتصادی کشور در این زمینه تحول آفرید و برای بهره گیری از این فناوری اهتمام ویژه ای از سوی فعالان و متخصصان فعال در حوزه آب و برق و توسعه GIS شاهد هستیم .

    در این کنفرانس عضو شورای سیاستگذاری چهارمین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب  و برق خواستار تولید داده و عارضه یابی با کیفیت شد و افزود: تلاش بر این است با کمک وزارت نیرو و در صورت تحقق اعتبارات سیستم یکپارچه در صنعت آب و برق ایجاد شود که داده های تولیدی در این بخش کمک شایانی به تدوین این سیستم دارد .

    حسین آبادی بر لزوم اشتراک گذاری داده های تولید شده به منظور جلوگیری از موازی کاری و کاهش هزینه ها تاکید کرد و افزود: لازم است برای پنجمین دوره این کنفرانس که دو سال آینده برگزار میشود تولید علم، تدوین و مستندسازی مقاله و کتاب دنبال شود .

    در آیین اختتامیه این کنفرانس از مقالات، کارگاه ها، دبیران کارگروه ها و شرکت های برتر در جوزه صنعت آب و برق تجلیل شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو