عصر بازار

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار:

جذب سرمایه‌گذار خارجی به صورت‌های مالی قابل قبول نیاز دارد

عصر اعتبار- عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار و مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین منابع مالی، معتقد است که جذب سرمایه‌گذار خارجی نیاز به ارائه صورت‌های مالی قابل قبول دارد.

جذب سرمایه‌گذار خارجی به صورت‌های مالی قابل قبول نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسین عبده تبریزی در «اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی» به میزبانی تبریز با اشاره به ضرورت نقش گزارشگری بنگاه‌های اقتصادی در توسعه اقتصادی کشور، یادآور شد: گزارش دهی مداوم به توسعه بازار سرمایه کمک می‌کند و باید مفهوم پایداری وارد حوزه حسابداری شود و البته از سرمایه انسانی استفاده کنیم.

    وی بیان کرد: به دلیل اهمیت حسابداری، این رشته در حال توسعه است و بیش از پیش نیاز به تربیت حسابداران و ورود آنان به بازار کار داریم.

    او با تاکید بر نظارت مستمر بر هر سازمان و موسسه‌ای که پول عمومی دریافت می‌کند، گفت: باید حوزه حسابداران گسترش یابد و با نظارت بر حساب موسسات خیریه مشخص شود آن‌ها واقعا خادم هستند یا نه و در کل ما نمی‌دانیم که فلان موسسه مبارزه با بیماری دقیقا چکار می‌کند.

    عبده تبریزی ادامه داد: در آینده نظام گزارش دهی شرکت‌ها به سمت مسئولیت‌های اجتماعی متمایل می‌شوند و البته از سال 2000 حسابداری محیط زیست به طور جدی شروع شده است.

    وی اطلاعات را ارزشمندترین مورد در کشورهای در حال توسعه دانست و افزود: دولت باید بداند که به طور دقیق چقدر و در چه تاریخی بدهکار است و این امر با سرمایه‌گذاری داخلی ارتباط دارد.

    او تاکید کرد: نبود اطلاعات، توزیع غلط منابع را به دنبال دارد و فرصت تعدیل را از ما می‌گیرد؛ به طوری‌که زیر ساخت‌های مالی و با کیفیت بدون اطلاعات حسابداری ممکن نیست.

    عضو شورای عالی بورس افزود: توسعه بخش مالی نقش عمده‌ای در توسعه دارد؛ به طوری‌که حسابداری ادعای رفاه اجتماعی برای شهروندان دارد و در واقع کانون ظرفیت‌سازی به شمار می‌آید که بدون اطلاعات قابل اعتماد ظرفیت سازی ممکن نیست.

    وی با اشاره به ضرورت اعلام روزانه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، بیان کرد: این چنین نباشد که بعد از مدت‌ها صندوق اعلام کند که کسری دارد و بخشی از بودجه کشور برای تامین این کسری خرج شود که به نظرم با ادامه این روند، مجبوریم کل بودجه را به صندوق بازنشستگی اختصاص دهیم. 

    سخنرانی پروفسور محمد نمازی، استاد حسابداری دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه نبراسکا آمریکا و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با موضوع «بررسی و نقش حسابداری و حسابداران در گسترش توسعه پایدار» از جمله برنامه‌های این کنفرانس بود. 

    همچنین دکتر نجف قراچورلو، رییس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان با «موضوع اقتصاد مقاومتی و صادرات، تولید و اشتغال»، دکتر رسول برادران حسن زاده، عضو هیئت علمی و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با موضوع «فرصت‌ها و تهدیدهای رشته حسابداری» و دکتر مهدی زینالی با موضوع «بودجه ریزی عملیاتی» به ایراد سخنرانی پرداختند.

    در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار و از مقالات برگزیده تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو