عصر بازار

مشاور سازمان برنامه و بودجه :

پیش‌بینی درآمد ۱۲ هزار میلیاردی از محدودیت صادرات سوخت یارانه‌ای برای ایجاد اشتغال

عصر اعتبار- مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بدنبال درآمد ۱۲ هزار میلیارد تومانی از محدودیت صادرات سوخت یارانه‌ای برای اهداف اشتغال زایی هستیم گفت: تحقق این موضوع به نظر مجلس بستگی داشته و دولت تابع نظر نمایندگان است.

پیش‌بینی درآمد ۱۲ هزار میلیاردی از محدودیت صادرات سوخت یارانه‌ای برای ایجاد اشتغال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، ایرج ندیمی با بیان اینکه، یکی از راههای افزایش اشتغال تزریق منابع بیشتر از محل افزایش درامدهای حاصل از افزایش قیمت کالاهای یارانه‌ای است، تاکید کرد: در صورت تصویب مجلس بدنبال  درامد 12 هزار میلیارد تومانی از محدودیت صادرات سوخت یارانه‌ای هستیم.

    به گفته مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه 50 هزار میلیارد تومان در بودجه 97 برای تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است اما باید این نکته را در نظر داشت که تنها راه ایجاد اشتغال بودجه مستقل نیست و منابع شرکتهای دولتی و بخش خصوصی نیز در ایجاد اشتغال موثر است. باید به این نکته توجه داشت که افزایش قیمت سوخت می‌تواند منابع جدیدی برای دولت ایجاد کند که این منابع میتواند صرف ایجاد اشتغال در جامعه شود.

    وی افزود،  دولت تاکید دارد در صورت تصویب مجلس تمامی منابع حاصل از اعمال محدودیت برای کالاهای یارانه ای تنها برای ردیفهای مربوط به اشتغال زایی مصرف شود.

    ندیمی با بیان اینکه راههای دیگری مانند کاهش هزینه های دولت، برای افزایش درامدها وج.د دارد گفت: دولت از 4 مصرف کاهش هزینه ها را در دستور کار قرار داده است.

    مشاور نوبخت ادامه داد، مسیر اول تاکید بر بودجه عملیاتی میباشد که تصمیم گرفتیم هزینه های جاری دستگاهها بر اساس گزارشهای عملیاتی آنها تخصیص پیدا کند و سقف مشخص 10 درصد در نظر گرفته نشود. نکته مهم اینکه هزینه های دستگاهها صرفا هزینه حقوق و دستمزد کارکنان نیست و دایره وسیعی از هزینه ها را شامل می‌شود.

    وی افزود، مسیر بعدی کاهش ردیفهای بودجه است که اثرات زیادی روی کاهش هزینه‌های جاری دولت خواهد گذاشت.

    این نماینده سابق مجلس  با بیان اینکه دولت در بودجه سال جاری به دنبال کاهش متولی‌ها در انجام پروژه ها بوده تاکید کرد، این مسیر نیز به کاهش هزینه‌های دولت کمک خواهد کرد.

    عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مسیر چهارم دولت برای کاهش هزینه‌ها گفت: صرفه جویی در هزینه های دستگاههای استانی و تخصیص اضافه اعتبار ایجاد شده برای طرحهای مختص استان از دیگر راههای مد نظر دولت برای تشویق کاهش هزینه در دستگاههای اجرایی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی