عصر بازار

ایران و کره جنوبی تفاهم نامه همکاری بیمه سلامت امضا کردند

عصر اعتبار- تفاهم نامه همکاری میان بیمه سلامت ایران و بیمه سلامت کره جنوبی (هیرا) امروز /جمعه/ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سئول امضا شد.

ایران و کره جنوبی تفاهم نامه همکاری بیمه سلامت امضا کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در این آیین گفت: اگر نظام سلامت درست مدیریت شود سنگ بنای آن بیمه و نظارت بر مقررات آن است.

    دکتر هاشمی افزود: به همین دلیل مجلس نمایندگان ایران مصوب کردند که بخشی از بیمه همگانی در وزارت بهداشت ادغام شود و این مسئولیت مهم به این وزارتخانه سپرده شود.

    وی گفت: دلیل این کار هم این است که تجربه بیمه در 20 سال گذشته در ایران خیلی موفق نبود و با این انتقال، مجلس و دولت ایران از ما انتظاراتی دارد بنابراین مذاکره امروز خیلی متفاوت با مذاکره های قبلی است.

    وزیر بهداشت افزود: علاقه مند هستیم صنعت بیمه را در کشور بازنگری و به روز رسانی کنیم و در این راه از هیرا کمک خواهیم گرفت.

    دکتر هاشمی افزود: انتظار ما انتقال این دانش و تکنولوژی به داخل کشور است ما فرصت خیلی زیادی نداریم و من می دانم این کار سخت است اما باید سرعت بیشتری به این کار ببخشیم.

    وزیر بهداشت افزود: ایران در استفاده از تجربیات شما در صنعت بیمه جدی است و امیدوارم بتوانیم در عمل برای ارتقای خدمات بهداشتی درمانی استفاده کنیم.

    وی افزود: ما قصد داریم در 6 ماه آینده از تجربه و دانش شما استفاده کنیم، چون تعهد گرفتیم که این بخش را انجام بدهیم.

    وزیر بهداشت افزود: ما در کشور 40 هزار کانون داریم که خدمات بهداشتی و پزشکی ارایه می کنند و ایجاد شبکه برای این تعداد کانون کار راحتی نیست.

    وی اظهار امیدواری کرد که شروع خوبی برای یک همکاری مداوم بین ایران و هیرا صورت گیرد.

    `سیونگ تایک کیم` مدیرعامل شرکت هیرا نیز در این آیین با اشاره به دیدار دو وزیر کره جنوبی و ایران در این سفر، اظهار امیدواری کرد، مفاد تفاهم نامه هایی که در این سفر منعقد می شوند به زودی اجرایی شوند.

    بر اساس این گزارش، مفاد اصلی مورد توافق در تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان رسیدگی و ارزیابی خدمات پزشکی کره جنوبی(هیرا) بر پایه توافق قرارداد اولیه اجرایی در ماه ژانویه برای برنامه مطالعه وضعیت موجود و سنجش سطح آمادگی سازمان بیمه سلامت به منظور ارتقای سیستمی در حوزه رسیدگی الکترونیک، مدیریت نظامند خرید خدمات، پیاده سازی نظام های نظارت و ارزیابی و کنترل کیفی نوین است.

    به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات در زمینه موضوعات مرتبط با بیمه سلامت و خرید خدمات سلامت (اعم از ارزیابی اسناد پزشکی، تصمیمات مربوط به استحقاق و پوشش، ارزیابی کیفیت خدمات، و نظارت بر مصرف دارو)، به ویژه با تمرکز روی نظام های مبتنی بر فناوری اطلاعات از جمله مفاد این قرار داد است.

    همکاری بین متخصصین برای به اشتراک گذاری دانش فنی و آموزش های تخصصی در حوزه مدیریت بیمه سلامت و همکاری دو طرفه در راستای انجام تحقیقات سازمانی روی مدیریت تغییر، مدیریت پیاده سازی و ارزیابی برون ده نظام بیمه از دیگر مفاد اصلی این تفاهم نامه است.

    مشاوره تخصصی با هدف تولید RFI (درخواست فراهم آوری اطلاعات) و RFP (درخواست فراهم آوری پروپوزال) مناسب برای واگذاری موثر و مفید پروژه های مرتبط با حوزه بیمه سلامت به شرکت های خصوصی (محلی تا بین المللی) از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

    سفر وزیر بهداشت و هیات همراه به کره جنوبی شامگاه چهارشنبه اغاز شد و تا فردا شنبه ادامه دارد.

    در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دکتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می کنند.

    شرکت در نشست همکاری های بهداشتی و پزشکی، بازدید از بیمارستان های یونسه ای و بیمارستان ملی سئول، ملاقات با وزیر بهداشت کره جنوبی و بازدید از نمایشگاه تولیدات پزشکی سامسونگ از جمله برنامه های سفر سه روزه وزیر بهداشت به کره جنوبی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو