عصر بازار

معاون ربیعی اعلام کرد؛

آماده‌ایم درآمد خانوارها را براساس کد ملی شناسایی کنیم

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کدملی ظرفیت های خوبی برای شناسایی درآمدهای خانوار و تعریف نظام مالیاتی دارد، گفت: آماده ایم که درآمد خانوارها را شناسایی کنیم.

آماده‌ایم درآمد خانوارها را براساس کد ملی شناسایی کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی در پنل تخصصی اشتغال در دومین کنفرانس اقتصاد ایران گفت: خوشبختانه ایران کشوری است که کد ملی را در تمام سازمان ها به رسمیت می شناسد و با توجه به این ظرفیت آمادگی داریم که درآمد خانوارها را شناسایی کنیم.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز اطلاعات دقیقی از وضعیت خانوارها وجود دارد، افزود: کد ملی در بانکها، فرودگاه ها و سایر سازمان ها از افراد گرفته می شود و در نتیجه می توانیم از این ظرفیت در نظام مالیاتی استفاده کنیم.

    وی گفت: وقتی به تحلیل فضایی مسائل اقتصادی می رسیم به رغم اینکه کد ملی در همه سازمان ها به رسمیت شناخته می شود، اما در زمینه کد پستی با نقصان اساسی روبه رو هستیم.

    وی اظهار کرد: مردم تغییرات کد پستی را به سازمان ها و دستگاه های دولتی اطلاع نمی دهند. که البته در صورت هماهنگی بین دستگاه با کاری حدود دوسال می توان این مشکل را برطرف کرد.

    وی تصریح کرد: در زمینه یارانه‌ها و به ویژه یارانه انرژی، همواره یک طرف واقعیت بیان شده که فقرا کمتر از یارانه های انرژی استفاده می کنند؛ اما این را نگفتیم که سهم هزینه های انرژی در دهک اول و دوم بیش از ١٦.٥ درصد است. این در حالی است که در دهک های بالا این سهم حدود ٨ درصد است.

    به گفته میدری، اصلاح قیمتی و تصمیم درباره یارانه های انرژی در این بخش باید به گونه ای باشد که دچار خطای سیاستی نشویم و فقرا متضرر نشوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی