عصر بازار

ثبات نسبی بازار طلا و سکه به دنبال کاهش نرخ ارز

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح وضعیت بازار جهانی و داخلی پرداخت و تصریح کرد که با ثبات و کاهش نسبی بازار ارز قیمت‌ها در بازار داخلی طلا و سکه با ثبات همراه شده‌اند.

ثبات نسبی بازار طلا و سکه به دنبال کاهش نرخ ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای  گفت:‌ در هفته گذشته شرایط بازار به این ترتیب بود که تا روز پایانی هفته در قیمت جهانی با ثبات روبرو بودیم و همچنین در بازار داخلی نیز این ثبات وجود داشت.

    وی ادامه داد: روز پنجشنبه قیمت جهانی طلا با افزایش مواجه شد و این بار بر خلاف قیمت جهانی در بازار داخلی قیمت‌ها هیچ تغییری نکرد. علت هم این بود که در دو روز پایانی هفته قیمت ارز تعدیل شد و کاهش پیدا کرد، یعنی قیمت دلار از 4225 تومان به حدود 4200 تومان رسید.

    عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر افزود: در واقع افزایش قیمت جهانی طلا را پوشش داد و باعث شد قیمت طلا و سکه افزایش پیدا نکند. به نظر می آید نکته جالبی که به چشم می‌خورد این است که در روزهای پایانی سال میلادی معمولا روزهای تسویه حساب‌های فیزیکی طلا در بازارهای جهانی است.

    کشتی آرای تصریح کرد: یعنی خیلی از شرکت‌ها و موسسات مالی به دلیل تسویه حساب‌های فیزیکی طلا تقاضایی را در بازار ایجاد می‌کنند که این تقاضا باعث خواهد شد که قیمت جهانی طلا نوسان پیدا کند و امسال تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است، این نشان می‌دهد که بازار جهانی از یک اقتصاد با ثباتی پیروی می‌کند.

    وی با اشاره به کاهش نسبی قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار سکه گفت:‌ با کاهش قیمت ارز به نظر می‌رسد که هیجان در بازار سکه نیز کاهش پیدا کند و باعث کاهش حباب سکه بشود. به همین دلیل هم به نظر می‌رسد قیمت سکه در چند روز گذشته افزایشی نداشته است و ما بین یک میلیون و 421 هزار تومان تا یک میلیون و 415 هزار تومان در نوسان بوده است و این نشان می‌دهد که بازار میل به افزایش ندارد.

    کشتی آرای همچنین درباره وضعیت بازار در نزدیکی سال نو میلادی اظهار کرد: در ایران معمولا در آستانه سال نو میلادی افزایش تقاضا نداریم ولی در بازار جهانی به نظر می‌آمد که با افزایش تقاضا تا حدودی قیمت‌ها افزایش پیدا کند ولی تقاضایی هم در بازارهای جهانی ایجاد نشده و شرایط ثبات وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو