عصر بازار

انعقاد ۱۲۲ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۱۲۲ هزار و ۳۹۳ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۲۰ هزار و ۲ میلیارد ریال رسید.

انعقاد ۱۲۲ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران ، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید شهریورماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 111 هزار و 692 قرارداد را به ارزش 18 هزار و 343 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.

    در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیرماه سال آینده با 7 هزار و 303 قرارداد به ارزش معاملاتی یک هزار و 159میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد دی ماه سال آینده قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با یک هزار و 974 قرارداد به ارزش 284 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید اردیبهشت ماه نیز با 767 قرارداد به ارزش یک هزار و 175 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اسفند ماه با 675 قرارداد به ارزش 97 میلیارد ریال معامله شد.

    معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  8هزار و 745 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در این روز، 5 سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با روندی مثبت همراه شدند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه سال جاری با ثبت قیمت یک میلیون و 440 هزار تومان، رشد 0.05درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 482 هزار تومان رشد 0.26 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال 97 نیز با نرخ یک میلیون و 531 هزار تومان به فروش رسید. سررسید تیر ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و 589 هزار تومان معامله و با رشد 0.29 درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریورماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون و 648 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 0.38درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو