عصر بازار

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبرداد:

همکاری ایران و آلمان در حوزه توسعه صنایع کوچک

عصر اعتبار- سلیمانی گفت: آلمان ازکشور‌های موفق در حوزه توسعه کسب وکار‌های منطقه‌ای است و می‌تواند در این حوزه به ایران کمک کند.

همکاری ایران و آلمان در حوزه توسعه صنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بنابر خبر دریافتی، غلامرضا سلیمانی در آغاز کارگاه سه روزه آموزش توسعه منطقه ای اظهار کرد: این دوره با همکاری سازمان برنامه وبودجه کشور برای استفاده از تجربه آلمان در توسعه منطقه ای کسب وکارهای کوچک و متوسط با رویکرد فعالسازی و افزایش ظرفیت این بنگاه ها همراه با ایجاد اشتغال جدید برگزار شده است.
    وی با اشاره به برگزاری دوره یک روزه آموزش مدیران شرکت شهرک های صنعتی استانی در ابتدای امسال گفت: این دوره برای معاونان صنایع کوچک و مدیران آمایش سرزمین سازمان برنامه بودجه سراسر کشور با حضور پروفسور بارچ برپا شده است و انتظار می رود پایلوت اجرای برنامه های توسعه منطقه ای کسب وکارهای کوچک و متوسط بعد از این دوره مبنای استان ها قرار گیرد.

    معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: هر سال برنامه های متفاوتی برای فعالسازی و به ظرفیت رساندن کسب وکارهای کوچک و متوسط اجرا می شود که امیدواریم این برنامه ها در بستر مناسب به مرحله اجرا برسد و چالش اشتغال و بیکاری مرتفع می شود.

    سلیمانی افزود: سازمان صنایع کوچک به عنوان متولی بنگاه های کوچک و متوسط برای اثرگذاری توزیع منابع برای پایداری کسب و کارها در صنایع کوچک ومتوسط با محوریت توسعه منطقه ای به موضوع آمایش سرزمینی و بررسی تجربه کشورهای دیگر ورود کرده است.

    وی با اشاره به برقرار روابط مناسب ایران و آلمان بعد از برجام اشاره کرد و ادامه داد: آلمان تجربه های موفقی در توسعه منطقه ای کسب وکارهای کوچک ومتوسط داشته و برای بهره مندی از این تجربه ها دوره آموزشی با حضور پروفسور بارچ برگزار شده است.

    معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در پایان، تاکید کرد: بهبود و توسعه فضای کسب و کار در استانها نیازمند اجرا و تهیه اکوسیستم ملی با همکاری دولت، بخش خصوصی و مردم است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی