عصر بازار

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل مطرح کرد؛

جزییات "قصدنامه" وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با بیان اینکه امضای سند همکاری بین وزارت بهداشت ایران و کره جنوبی، نشان دهنده گسترش روابط دو کشور است، گفت: کره جنوبی علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های حوزه درمانی است و باید از این فرصت استفاده کنیم، این سفر باعث تقویت همکاری‌های مشترک دو جانبه در حوزه سلامت می‌شود و دستاوردهای زیادی برای کشورمان دارد.

جزییات "قصدنامه" وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر محسن اسدی لاری در خصوص امضای اسناد و تفاهم نامه همکاری‌های مشترک وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی گفت: کره جنوبی علاقه مند به توسعه همکاری های حوزه درمانی است و باید از این فرصت استفاده کنیم، این سفر باعث تقویت همکاری های مشترک دو جانبه در حوزه سلامت می شود و دستاوردهای زیادی برای کشورمان دارد.

    قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل گفت: تفاهم‌نامه جامع بین دو وزارتخانه در سال 2015 به امضا رسید که بخش‌هایی از آن عملیاتی شده است و بخش‌های دیگر هنوز جای کار دارد.

    وی ادامه داد: برنامه ای که روز گذشته بین دو وزیر بهداشت برای امضا تنظیم شد، در واقع قصدنامه‌ای است که دو وزیر برای اجرای تفاهم نامه جامع به امضا می‌رسانند، زیرا قصد دارند، اهمیت روابط نظام سلامت را نشان دهند.

    اسدی لاری با بیان اینکه این قصدنامه برای تمام کشورها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در خصوص کشورهایی که اهمیت ویژه ای داشته باشند، این قصدنامه بین وزرا به امضا می رسد، یعنی وزرا تصمیم می گیرند برای نشان دادن اهمیت کارشان سندی را بین خودشان تبادل کنند.

    وی گفت: همچنین ٣ سند در زمینه ساخت بیمارستان امضا شد که دو مورد آن به دلیل اتمام تفاهم نامه‌های قبلی بیمارستان شهیدرجایی و بیمارستان نمازی ٢ شیراز و ضرورت تمدید آن و یک مورد نیز در زمینه ساخت بیمارستان هزار تختی در شهر ساری است.

    وی یکی از این دستاوردها و فرصت ها را استفاده از منابع مالی خارجی کره جنوبی در زمینه توسعه و ساخت بیمارستان ها عنوان کرد و گفت: استفاده از منابع خارجی در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده و به تایید شورای مطالعات اقتصاد هم رسیده است و امکان استفاده از منابع مالی خارجی برای ساخت 15 هزار تخت بیمارستانی در ایران فراهم است و طبق برنامه می توان از این منابع در بیمارستان های شهید رجایی تهران، تبریز، شیراز، مازندران و کرمانشاه استفاده کنند.

    بنابر اعلام وبدا، اسدی لاری با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت به کره جنوبی، از تجارب این کشور و کمک های فنی در زمینه بیمه نیز استفاده می شود، گفت: در گذشته چندین سند همکاری در حوزه بیمه امضا شده بود اما عملیاتی نشده است؛ با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت و دستور وزیر بهداشت، سند همکاری اجرایی بیمه سلامت ایران و آژانس بیمه ای کره جنوبی با استفاده از تجارب کشور کره جنوبی عملیاتی می شود.

    قائم مقام وزیربهداشت در امور بین الملل تصریح کرد: سند دیگری در زمینه همکاری با نظام اطلاعات بیمارستانی به امضا رسید، زیرا استفاده از تجارب کره جنوبی در زمینه نظام اطلاعات بیمارستانی از دیگر فرصت های سفر وزیر بهداشت به این کشور است.

    وی افزود: یک سند برنامه عمل هم توسط مقامات عالی وزارت بهداشت دو کشور به امضا رسید.

    اسدی لاری با بیان اینکه مجموعه سندها نشان دهنده روابط دو کشور و به خصوص تاکید مقامات عالی وزارت بهداشت دو کشور بر اجرایی کردن موضوعات و تسریع در اقدامات به خصوص در زمینه بیمارستان سازی است، گفت: قصدنامه مذکور، بر همکاری در زمینه بیمارستان سازی، بیمه، اطلاعات بیمارستانی، دارو و مشتقات آن، انتقال خون و پلاسما، آموزش پزشکی و پژوهش، تجهیزات بیمارستانی و قراردادهای منظم دیدار دو وزیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی