عصر بازار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده بیشتر از مردان است

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نرخ بیکاری در زنان تحصیل کرده در کشور ما بیشتر از مردان است.

نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده بیشتر از مردان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در همایش ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار که در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، افزود: یکی از راهبردهای جدی دولت دوازدهم زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال بوده که برای رفع این مشکل از همه توانمندی‌ها و امکانات دستگاه‌های مختلف استفاده خواهد شد.

    وی ادامه داد: طی چند سال گذشته میزان جوانان تحصیل کرده بیکار در کشور افزایش یافته و زمینه فعالیت آن‌ها در رشته‌های تخصصی وجود ندارد.

    ابتکار تاکید کرد: کارگروه‌های اشتغال پایدار روستایی که در هر استان و شهرستان تشکیل شده باید زمینه ایجاد اشتغال در روستاها را با رویکرد توسعه صنایع دستی و محصولات کشاورزی قابل عرضه به بازار با استفاده از جامعه تحصیل کرده روستائی، شرکت‌های دانش بنیان در روستاها و بکارگیری روش‌های نوین مانند تجارت الکترونیک ایجاد کند.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: یکی از رویکردهای ما در حوزه توانمندسازی بانوان روستایی توجه به حوزه گردشگری است که اعتبارات و بسته‌های حمایتی خوبی در این حوزه ارائه خواهد شد.

    رویکرد دولت، توجه به تشکل‌های مردمی است

    ابتکار ظرفیت تشکل‌های مردمی و نهادهای مدنی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای دولت توجه به نهادهای مدنی، خیریه‌ها و تشکل‌هایی که مردم با علایقی که داشته شکل داده‌اند و در سطح کشور ما نیز شاهد رشد قابل توجه آن هستیم بوده که امیدواریم با پشتوانه قوی این جریان اجتماعی را برای رفع آسیب‌های اجتماعی تجهیز و آماده کنیم.

    وی ادامه داد: حمایت و توجه به این تشکل‌ها می‌تواند نقش بانوان را پررنگ تر کند و از سویی امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز قانون حمایت از این تشکل‌ها را تصویب کند.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به راه‌اندازی مجمع مشورتی بانوان گناباد نیز اظهار کرد: این مجمع باید در راستای توان‌افزایی افراد که به هر دلیلی آسیب دیده‌اند فعالیت کند و شرایط برگشت آن‌ها به جامعه مهیا شود.

    نقش مهم تاب آوری اجتماعی در عبور از مشکلات

    ابتکار اضافه کرد: مسئله تاب آوری فردی و اجتماعی می‌تواند موجب اعتلای جامعه و عبور از مشکلات را فرهم کند، چراکه این یکی از شیوه‌های رایج دنیا بوده و وقتی مردم این توانمندی را پیدا کنند بسیاری از مشکلات با کمک مردم حل می‌شود.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: بانوان ما در برابر مشکلات نباید بی‌تفاوت باشند و این بی تفاوتی را صبر معنا کنند و بلکه باید برای حل این مشکلات به دنبال راه حل بوده وبر خداوند متعال توکل کنند.

    گفتنی است ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و علامه بهلول گنابادی و بازدید از میراث جهانی قنات قصبه و روستای هدف گردشگری ریاب و همچنین نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های بانوان نیز از جمله برنامه‌های سفر دکتر معصومه ابتکار در شهرستان گناباد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو