عصر بازار

استاندار فارس :

جذب ۸۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس در سال ۹۶

عصر اعتبار- استاندار فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شده است.

جذب ۸۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسماعیل تبادار در جلسه شورای اداری شهرستان گراش افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی بیش از سهم تعیین شده توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی که 555 میلیون دلار بوده، است.

    او ادامه داد: این در حالی است که طی سال های 93 و 94 شاهد جذب 4.6 (چهار و شش) دهم میلیون دلار و پارسال نیز شاهد جذب 95 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس بودیم.
    وی ضمن تاکید بر لزوم کوشش بیشتر برای جذب سرمایه گذاری خارجی در فارس افزود: امسال تحقق جذب 2 میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی را در دستور کار داریم.
    استاندار فارس یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید را ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه کارآفرینی برشمرد و بیان کرد: برای این منظور، دولت فراهم کردن شرایط و پرداخت تسهیلات برای تحقق این مهم را به شکل ویژه در دستور کار دارد.
    تبادار افزود: دولت 30 هزار میلیارد تومان از منابع سیستم بانکی را به اجرای طرح ارتقای توان و رونق تولید در سال 96 اختصاص داده که در قالب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و همچنین برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
    وی گفت: دولت برای پرداخت این تسهیلات هیچگونه سهمیه بندی برای استان ها در نظر نگرفته و هر کدام از استان ها بر اساس توانمندی ها و میزان جذبی که می توانند داشته باشند از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.
    او افزود: در استان فارس تاکنون 950 میلیارد تومان از این تسهیلات برای پرداخت به بانک های عامل معرفی شده که از این میزان 110 میلیارد تومان به 73 طرح پرداخت شده است.
    وی گفت: سال گذشته نیز در استان فارس 933 میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید به 482 طرح پرداخت شد.
    استاندار فارس اضافه کرد: همچنین دولت امسال سهم استان فارس از تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی اشتغال پایدار را یک هزار و 32 میلیارد تومان در نظر گرفته است.
    او افزود: همچنین فارس از اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی نیز رقم 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که پرداخت 30 درصد از این اعتبارات فراتر از سهم استان ها در اختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که ضرورت دارد مسئولان برای جذب هرچه بیشتر این عدد بکوشند.
    شهرستان گراش در 358 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی