عصر بازار

ایران کمترین و امارات بیشترین آب‌بها را دارد

عصر اعتبار- رئیس مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو گفت: بر اساس آمار لیست دریافت آب‌ بها در کشورهای خاورمیانه به ترتیب شامل امارات، رژیم اشغالگر قدس، نوار غزه، امان، اردن، کویت، افغانستان، تونس، لبنان، الجزایر، ایران، بحرین و مصر است که بدین ترتیب باید گفت ایران جزو کشورهایی است که کمترین آب‌ بها را از مشترکان خود دریافت می‌کند.

ایران کمترین و امارات بیشترین آب‌بها را دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی چاووشیان در اولین همایش ملی مدیریت مصرف و هدررفت آب، با اشاره به وضعیت قیمت آب در کشورهای خاورمیانه اظهار کرد: در لیست ارائه شده درباره کشورهای خاورمیانه ایران در رتبه‌های آخر قرار دارد که با توجه به شرایط بحرانی آب قیمت ارائه شده منطقی به نظر نمی‌رسد.

    به گفته وی، در حال حاضر قیمت آب در ایران 10 سنت است که با توجه تغییر نرخ دلار می‌توان عدد 7 سنت را نیز عنوان کرد و این در شرایطی است که در کشوری همچون امارات تنها دو شرکت آب و فاضلاب وجود دارد.

    وی با اشاره به وضعیت ایران در خصوص منابع آبی در قیاس با جهان گفت: با توجه به آمار موجود برای سال 2020 سرانه آب برای هر ایرانی به کمتر از یک چهارم می‌رسد که این مسئله نیازمند مدیریت جدی از زمان کنونی است. چرا که اگر از الان برای آینده چاره‌اندیشی نکنیم، قطعا با چالش‌های غیرقابل جبران مواجه خواهیم شد.

    وی با اشاره به راهکارهای موجود برای حل این مسئله گفت: یکی از این موارد افزایش منابع آبی همچون احداث سدها و انتقال آب بین‌حوزه‌ای است علاوه بر این نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه شود، موضوع مدیریت مصرف است.

    وی ادامه داد: برای اجرای مدیریت مصرف لازم است که میزان مصارف در بخش‌های مختلف مشخص شود و با ارزیابی چالش‌ها به دنبال رفع مشکلات باشیم.

    وی با اشاره به دسترسی ایران به شبکه آبرسانی و بهداشتی گفت: در حال حاضر سطح دسترسی به شبکه آبرسانی 99 درصد اما دسترسی شبکه فاضلاب 44 درصد است که در این شرایط باید با آسیب‌شناسی و ارزیابی آمارها و داده‌ها راهکار مناسب برای مدیریت مصرف و ساماندهی به وضعیت منابع آبی مشخص شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو