عصر بازار

تحت تاثیر تقویت ارزش دلار؛

اونس بدون تغییر ماند

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است.

اونس بدون تغییر ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران ،در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت طرح اصلاحات مالیاتی آمریکا هستند، ارزش دلار همچنان تقویت شده و این مساله موجب شده است تا قیمت طلا تغییر چندانی نداشته باشد.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به 1262 دلار رسیده که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

    پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا بزرگترین اصلاحات مالیاتی این کشور در 30 سال اخیر را در شب گذشته تصویب کرد، سرمایه گذاران بین المللی منتظر رای گیری سنا هستند.

    شاخص سهام در بازارهای آسیایی در آغاز مبادلات امروز با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی و نرخ ارز، وضعیت طرح مالیاتی آمریکا خواهد بود.

    نمایندگان آمریکایی تلاش زیادی را آغاز کرده اند تا به توافق نهایی بر سر افزایش بودجه فدرال دست یابند تا از این طریق مانع از تعطیلی دولت آمریکا به علت سقف بدهی ها شوند.​تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که وضعیت ساخت و ساز مسکن در آمریکا طی ماه نوامبر بهبود داشته است.

    نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس که با افزایش 3 بار نرخ بهره در سال 2017 میلادی مخالفت کرده بود، بار دیگر تاکید کرده است که پایین بودن نرخ تورم نگرانی بزرگی به شمار می رود و فدرال رزرو نباید طی ماه های آینده برای افزایش نرخ بهره عجله داشته باشد.

    بسیاری از کارشناسان بر این باورند که طرح اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ شاید در کوتاه مدت موجب افزایش رشد و رونق اقتصادی شود ولی در بلندمدت کسری بودجه و رشد بدهی های فدرال را به همراه خواهد داشت.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا و نرخ ارز طی ساعات آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آلمان منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت.

    در آلمان قرار است شاخص قیمت تولید کننده منتشر شود. منطقه یورو نیز وضعیت تراز تجاری در ماه اکتبر را اعلام خواهد کرد.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا و کالاهای راهبردی در کوتاه مدت تحت تاثیر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی قرار خواهد داشت.

    وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و آسیایی به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی