عصر بازار

نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکری خبر داد؛

بررسی عملکرد قانون بودجه ۹۶ قبل از بررسی لایحه بودجه ۹۷ در هیات رییسه مجلس

عصر اعتبار- نماینده مردم بافق در مجلس در پیشنهادی خواستار بررسی عملکرد بودجه سال ۹۶ قبل از پرداختن به لایحه بودجه سال ۹۷ شد و علی مطهری از بررسی این پیشنهاد در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بررسی عملکرد قانون بودجه ۹۶ قبل از بررسی لایحه بودجه ۹۷ در هیات رییسه مجلس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا صباغیان در تذکر شفاهی در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، در تذکری به رییس جلسه علنی امروز مجلس، گفت: چرا قوانینی تصویب می‌کنیم که عمل نمی‌شود و چرا ابلاغ می‌شود؟ به عنوان نمونه در رسانه‌ها اعلام شد جریمه و دیرکرد وام‌های کشاورزی برای مدت سه سال توسط دولت و بانک‌ها دریافت نخواهد شد اما بانک‌ها از این مصوبه تبعیت نمی‌کنند و کشاورز را از کار و زندگی انداخته‌اند.

    این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پیشنهادی خواستار بررسی عملکرد  بودجه سال 96  قبل از پرداختن به لایحه بودجه سال 97 شد و افزود: قبل از ورود به لایحه بودجه سال آینده طی مدت یک هفته بودجه 96 را بررسی کنیم که در بخش‌های مختلف چه عملکردی داشته است. میزان اجرایی شدن بندها و مفاد بودجه 96 باید توسط رییس‌جمهور در مجلس توضیح داده شود و با این کار از اجرای سلیقه‌ای و دل‌بخواهی بودجه‌ها جلوگیری شود.

    نماینده مردم بافق در مجلس با اشاره به تشکیل شورای عالی محیط زیسط، گفت: مصوبه تشکیل این سازمان سه سال قبل صادر شد اما هنوز این شورا نشده است و دامداران مهریزی و بافقی دچار مشکلات متعددی شده‌اند.

    علی مطهری با استقبال از پیشنهاد نماینده مهریز و بافق، گفت: ارزیابی عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه 96 را در دستور کار هیات رییسه مجلس قرار می‌دهیم.

    وی ادامه داد: برای اجرای نشدن استمهال و بخشودگی جریمه دیرکرد وام کشاورزان و عملکرد بانک‌ها در این زمینه، دست مجلس باز است می‌توانید وزیر را به مجلس بخوانید و از وی سوال کنید حتی اگر لازم بود از استیضاح و سایر ابزارهای نظارتی استفاده کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی