عصر بازار

معاون اقتصادی بانک مرکزی:

رشد اقتصادی تابستان ۵.۳ درصد اعلام شد

عصر اعتبار- معاون اقتصادی بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی تابستان امسال را ۵.۳ درصد اعلام کرد و گفت:این عدد نشان می‌دهد خروج از رکود با تکیه بر رشد صنعتی در نیمه نخست امسال محقق شده است.

رشد اقتصادی تابستان ۵.۳ درصد اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایران آنلاین، پیمان قربانی روز چهارشنبه در همایش ملی لیزینگ در دانشگاه تهران با اشاره به رشد اقتصادی 4.5 درصدی اقتصاد ایران در بهار سال جاری،گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی به تفکیک مناطق شهری در حوزه ساختمان در نیمه نخست امسال رشد داشته و فقط در شهر تهران 34.8 درصد رشد را ثبت کرده است. رشد این شاخص در شهرهای بزرگ 7.9 درصد و سایر مناطق شهری 5.3 درصد و در کل 12.6 درصد بوده است.

    معاون اقتصادی بانک مرکزی درخصوص وضعیت معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان، تعداد معاملات 7.7 درصد و متوسط قیمت 7.1 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

    * رشد 18.1 درصد معاملات در آبان ماه  96نسبت به آبان ماه سال قبل

    معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: فقط در آبان ماه تعداد معاملات مسکن در شهر تهران 18.1 درصد نسبت به آبان پارسال رشد داشته و از نظر قیمت نیز شاهد رشد 10.9 درصدی در این ماه هستیم که نشان می‌دهد رشد بخش مسکن بالاتر از نرخ تورم بوده است و این نوید دهنده خروج از رکود در بخش مسکن است.

    وی تاکید کرد: دولت به دنبال رونق غیرتورمی بخش مسکن است و هرگز نمی‌خواهد رونق حبابی سالهای 85 و 86 در اقتصاد ایران تکرار شود.

    * بدهی 36 شرکت لیزینگ 7 هزار میلیارد تومان

    معاون اقتصادی بانک مرکزی حجم دارایی ها و بدهی های 36 شرکت لیزینگ دارای مجوز را 70 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: لیزینگ رایان سایپا به همراه 9 لیزینگ بانکی در کشور در مجموع 85 درصد تسهیلات اعطایی بازار لیزینگ را در اختیار دارند.

    وی سهم لیزینگ های وابسته به بانک ها از تسهیلات اعطایی را 55 درصد و سهم لیزینگ های وابسته به خودروسازان را 38 درصد اعلام کرد و گفت: بقیه بازار در اختیار لیزینگ های بخش خصوصی است.

    قربانی از شرکت های لیزینگ به عنوان بخش های مهم در اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: لیزینگ ها هنوز جایگاه خود را در تامین مالی اقتصاد ایران نیافته اند در حالی که می توانند به ابزاری برای تامین مالی خرد در اقتصاد ایران تبدیل شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی