عصر بازار

وزیر صنعت:

۶ هزار طرح نیمه تمام تکمیل و راه اندازی می‌شود

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکمیل ۶ هزار واحد صنعتی نیمه تمام در سال ۹۶ در دستور کار است،گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی راه اندازی ۵۰ طرح بزرگ ملی را نیز در دستور کار داریم.

۶ هزار طرح نیمه تمام تکمیل و راه اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان ، محمد شریعتمداری در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با تأکید بر ضرورت عرضه کالاها و خدمات قابل رقابت در عرصه‌های بین المللی برای افزایش صادرات غیر نفتی اظهار کرد: هر چند صادرات مجموعه صنعت نسبت به گذشته بهتر شده است اما همچنان سهم کمی دارد و باید به تولید انبوه در عرصه رقابت با بازارهای جهانی دست یابیم.

    وی با اشاره به سالروز اعلام اولین منشور حقوق شهروندی توسط رییس جمهوری در دولت یازدهم، تصریح کرد: این منشور در 16 سرفصل تدوین و ارایه شده است و انتظار داریم به مخاطبان خاص و عام بخش صنعت، معدن و تجارت در زمینه حقوق شهروندی توجه جدی شود و حقوق آن‌ها نیز مورد صیانت و پاسداری قرار بگیرد که در دین مبین اسلام نیز به این مهم تأکید فراوان شده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز امیدواری از اینکه در آستانه تصویب بودجه 97 این گردهمایی قدمی فوق العاده در جهت تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی شود، افزود: در بودجه سال 97 ظرفیت‌های خوبی برای حوزه تولید در نظر گرفته شده است، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آمادگی ارایه پیشنهادهای تخصصی و بررسی آن را دارند و نوسازی و بهسازی صنایع نیز مورد تأکید آن‌ها است.

    عزم و اراده ملی برای افزایش منابع بانکی

    شریعتمداری نرخ کنونی تسهیلات بانکی را برای حمایت از تولید مناسب ندانست و گفت: بانک‌ها با محدودیت جدی منابع مواجه هستند و این موضوع امکان تخصیص بهینه منابع را از آن‌ها سلب کرده است و البته در بودجه 97 برای افزایش سرمایه بانک‌ها تمهیداتی اندیشیده شده است تا با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای این منظور اقدام شود و برای حل و فصل آن باید یک عزم و ارداه ملی شکل بگیرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکمیل 6 هزار واحد صنعتی نیمه تمام در سال 96 در دستور کار است، اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی راه اندازی 50 طرح بزرگ ملی را نیز در دستور کار داریم که بخشی از این‌ها در مجموعه شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

    نبض نیمی از واحدهای تولیدی کشور درون شهرک‌های صنعتی می تپد

    شریعتمداری از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به عنوان طبیب صنعت کشور نام برد و گفت: نبض و قلب نیمی از واحدهای تولیدی کشور درون شهرک‌های صنعتی می تپد.

    وی با اعلام حمایت از ایجاد کلینیک‌های ارائه خدمات مشاوره‌ای فنی و تخصصی در شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: تأسیس این کلینیک‌ها نه تنها برای واحدهای مستقر در شهرک‌ها مفید است بلکه به دیگر واحدها نیز می‌تواند خدمات ارایه دهد و این موضوع به ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها کمک خواهد کرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره اینکه 1.5 میلیارد دلار منابع بانکی ارزان قیمت با نظر مثبت مقام معظم رهبری برای بخش‌ها و شهرهای زیر 10 هزار نفر قرار است هزینه شود، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی در این بخش‌ها نیز می توانند از این تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی می تواند در این زمینه همکاری کند.

    شریعتمداری با اعلام اینکه ایدرو، ایمیدرو، سازمان‌های استانی صنعت، معدن و تجارت در کنار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی می‌توانند حرکت مؤثری انجام دهند، ادامه داد: افزایش ظرفیت و فعال سازی پایدار 20 هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‎های صنعتی برنامه خوبی است، اما برای رسیدن به رشد 8 درصدی برنامه ششم توسعه به تلاش بیشتر و ایجاد واحدهای صنعتی جدید در رشته‌های گوناگون به خصوص فناوریهای نوین نیازمند هستیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از زحمات علی یزدانی در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی و آرزوی موفقیت برای صادق نجفی مدیر عامل جدید این سازمان ، تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی به خصوص در سال تولید و اشتغال نیازمند همت تمامی دست اندرکاران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی