عصر بازار

افزایش اعتبار تسهیلات به مددجویان جزیره هرمز

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد گفت: اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در جزیره هرمز افزایش خواهد یافت.

افزایش اعتبار تسهیلات به مددجویان جزیره هرمز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در سفر به استان هرمزگان در جمع مددجویان جزیره هرمز حضور یافت و گزارشی از خدمات این نهاد ارائه داد.

     رئیس کمیته امداد بابیان اینکه معتقد است مشکلات کشور کمبود منابع مالی نیست گفت: زمان‌هایی پول بود اما در نهایت نتیجه مطلوبی حاصل نشد؛ در واقع رفع فقر و رونق اقتصاد کشور نیازمند عمل جهادی است.

    وی با اشاره به جمعیت هفت هزار نفری جزیره هرمز گفت: مسئولان نباید به کوچکی این جزیره نگاه کنند چرا که اگر جزیره هرمز توسعه یابد، اقتصاد استان هرمزگان نیز متحول خواهد شد.

    رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه توسعه جزیره هرمز مستلزم تدوین نقشه راه جامع است گفت: جزیره هرمز برای نظام جمهوری اسلامی نعمتی است که متأسفانه تاکنون نتوانستیم از ظرفیت‌های آن به‌خوبی استفاده کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه باید محرومیت‌های تحمیل شده به جزیره هرمز را جبران کرد پیشنهاد داد: اگر ستاد عمران و توسعه جزیره هرمز به ریاست استاندار هرمزگان و عضویت همه دستگاه‌ها و نهادها تشکیل شود طی دو تا سه سال آینده این جزیره رونق خواهد گرفت.

    فتاح با بیان اینکه مردم جزیره هرمز برای توانمندی باید حمایت شوند تصریح کرد: کمیته امداد تا پایان امسال به 50 خانوار مددجو در جزیره هرمز تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مبلغ 20 میلیون تومان درزمینهٔ شیلات، گردشگری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی پرداخت‌ می‌کند.

    وی با اعلام اینکه باید رقم اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و کارگشایی به مددجویان جزیره هرمز را افزایش داد تاکید کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی که در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد باید با نظارت کارشناسان این نهاد به اشتغال پایدار تبدیل شود.

    رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه زمین بخشی از جزیره هرمز بر روی گنبد نمکی قرار گرفته است گفت: مسکن مددجویانی که به دلیل قرار گرفتن بر روی این گنبد نمکی آسیب دیده است با رعایت الگوی مناسب بازسازی می‌شود.

    فتاح با ابراز امیدواری از اینکه «بشاگرد» و «جزیره هرمز» به‌عنوان نماد توسعه مطرح شوند یادآور شد: توسعه جزیره هرمز اثر وضعی بر مناطق اطراف نیز خواهد داشت.

    رئیس کمیته امداد در پایان این دیدار به تمام مددجویان جزیره هرمز وعده داد که تا پایان امسال تحت عنوان طرح «شوق زیارت» به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی