عصر بازار

تجارت ایران و اتحادیه اروپا در دهمین ماه سال جاری میلادی ۵۴ درصد رشد کرد

عصر اعتبار- تجارت ایران و اتحادیه اروپا در دهمین ماه سال جاری میلادی ۵۴ درصد رشد کرد و طی این ماه صادرات هلند به ایران ۲ برابر و واردات این کشور از ایران ۱۵ برابر شد.

تجارت ایران و اتحادیه اروپا در دهمین ماه سال جاری میلادی ۵۴ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در دهمین ماه سال جاری میلادی با رشد 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

    مبادلات تجاری ایران و اروپا که در اکتبر 2016 بالغ بر 1.2 میلیارد یورو گزارش شده بود در مدت مشابه امسال به 1.85 میلیارد یورو افزایش یافته است.

    صادرات اتحادیه اروپا به ایران در اکتبر امسال با رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از 757 میلیون یورو به 864 میلیون یورو افزایش یافته است.

    آلمان بزرگترین صادرکننده کالا به ایران در اکتبر 2017 بوده است. صادرات آلمان به ایران در این ماه با افت 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 218 میلیون یورو رسیده است.

    صادرات هلند به ایران در اکتبر 2017 با رشد 2 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به 99 میلیون یورو رسیده است. صادرات اسپانیا نیز با رشد 64 درصدی به 51 میلیون یورو، صادرات فرانسه با رشد 51 درصدی به 117 میلیون یورو و صادرات ایتالیا با افت 12 درصدی به 124 میلیون یورو رسیده است.

    بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در اکتبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 122 درصد رشد داشته و به 986 میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل 443 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

    ایتالیا بزرگترین واردکننده کالا از ایران در اکتبر 2017 بوده است. واردات ایتالیا از ایران در اکتبر امسال با رشد 3.5 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به 381 میلیون یورو رسیده است.

    واردات آلمان از ایران در اکتبر 2017 با رشد 20 درصدی مواجه شده و به 24 میلیون یورو رسیده است. همچنین واردات اسپانیا از ایران 4 برابر شده و بالغ بر 193 میلیون یورو گزارش شده است. واردات فرانسه از ایران با رشد 20 درصدی به 125 میلیون یورو رسیده است.

    هلند در اکتبر امسال 92 میلیون یورو از ایران واردات داشته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 برابر شده است. هلند در اکتبر سال پیش 5.9 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی