عصر بازار

قیمت بیت‌کوین ۳۰ درصد سقوط کرد

عصر اعتبار- در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی ارزش بیت‌کوین با حدود ۳۰ درصد سقوط نسبت به پیک هفته گذشته به ۱۳ هزار و ۸۰ دلار رسید.

قیمت بیت‌کوین ۳۰ درصد سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت‌کوین به 13 هزار و 80 دلار رسید، طی هفته گذشته بیت‌کوین توانسته بود رکورد 20 هزار دلار را ثبت کند. این دومین بار است که ارزش بیت‌کوین در یک روز سقوط شدیدی را تجربه می‌کند. ارزش بیت‌کوین‌کش به عنوان رقیب اصلی بیت‌کوین در بازار نیز به 2536 دلار سقوط کرد. این در حالی است که تنها 2 روز پیش ارزش این ارز با 50 درصد افزایش به 4330 دلار رسیده بود، البته بیت‌کوین توانست بخشی از سقوط خود را تنها در چند ساعت جبران کند و قیمت آن به 14 هزار و 200 دلار رسید.

    علی‌رغم سقوط قیمت ارزهای مجازی در بازار اما این ارز طی سال 2017 عملکرد مطلوبی داشته‌ است. به گونه‌ای که قیمت بیت‌کوین در ابتدای سال 2017 کمتر از هزار دلار بود. بیت‌کوین‌کش نیز از قیمتی حدود چند دلاری به بالای 2500 دلار رسیده است. قیمت اتریوم نیز از ابتدای سال جاری حدود 80 برابر شده است.

    قیمت ارز مجازی ریپل نیز بیشترین افزایش را در میان ارزهای مجازی داشته و نسبت به ابتدای سال جاری تاکنون 160 برابر شده است. به طور کلی طی 24 ساعت گذشته ارزش بازار ارزهای مجازی در جهان 175 میلیارد دلار سقوط کرده است به گونه‌ای که دیروز ارزش بازار آنها 6050 میلیارد دلار بود که هم اکنون به 475 میلیارد دلار رسیده است.

    این در حالی است که کارشناسان معتقدند این ارزها به دلیل عدم نظارت بانک‌های مرکزی عمدا در مسیرهای خلاف و پولشویی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و ورود به این بازار را توصیه نمی‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی