عصر بازار

درخواست باکو برای حضور اقتصادی و صنعتی ایران در آذربایجان

عصر اعتبار- دبیر شورای امنیت کشور آذربایجان خواستار حضور فعالان اقتصادی و صنعتی ایران در کشورش شد و بر لزوم افزایش همکاری امنیتی دو کشور تاکید کرد.

درخواست باکو برای حضور اقتصادی و صنعتی ایران در آذربایجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور در دیدار با رامیز مهدی‌اف، رییس دفتر رییس‌جمهور  و دبیر شورای امنیت کشور آذربایجان، روابط و همکاری های ایران و آذربایجان را رو به گسترش و مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت و عملیاتی شدن توافقات و پروژه های مشترک همکاری دو کشور از جمله ساخت کارخانه خودروسازی در آذربایجان و همکاری‌ها در بخش انرژی، حمل ونقل و ترانزیت و صنعتی و تجاری هستیم.

    رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به ضرورت پیگیری موضوع استفاده از ارزهای ملی برای ایجاد جهش در روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری تهران – باکو،  افزود: باید از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در دو کشور در راستای گسترش همه جانبه مناسبات تجاری و اقتصادی استفاده کرده و در جهت شناسایی زمینه های جدید همکاری تلاش کنیم.

    واعظی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی خود به جمهوری آذربایجان بوده و برای توسعه روابط و همکاری های سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی و اجتماعی با این کشور هیچ محدودیتی قائل نیست.

    رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به بحران ها و شرایط حساس منطقه بر ضرورت حفظ هوشیاری و مراقبت از امکان نفوذ تروریست های رانده شده از عراق و سوریه در دیگر کشورهای منطقه تاکید کرد.

    واعظی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات و اختلافات منطقه ای و حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی را حائز اهمیت می داند، خاطرنشان کرد: دولت ها و ملت های منطقه می توانند با توسعه روابط دوستانه و برادرانه فرصت مداخله در امور کشورهای منطقه را از بیگانگان سلب کنند.

    رییس دفتر رییس جمهور  و دبیر شورای امنیت کشور جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و صمیمانه دو کشور خواستار توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران – باکو و تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی مابین شد.

    مهدی‌اف با اشاره به اهتمام و تاکید روسای جمهور ایران و آذربایجان بر توسعه هرچه بیشتر روابط و همکاری های همه جانبه، تلاش برای تسهیل شرایط در مسیر گسترش مناسبات را حائز اهمیت دانست.

    وی با اشاره به قصد آذربایجان برای ایجاد کشت و صنعت مدرن کشاورزی و پارک های صنعتی، خواستار مشارکت و حضور فعالان اقتصادی، کشاورزی و صنعتی ایران در این مراکز شد.

    دبیر شورای امنیت کشور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ایران و آذربایجان در بسیاری از مسائل منطقه‌ی و بین المللی دیدگاه های مشترکی دارند، بر ضرورت تقویت همکاری نهادهای امنیتی دوکشور در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تلاش مشترک برای تامین و تحکیم صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو