عصر بازار

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

خبری از پوشش بیمه‌ای گفتار درمانی و کاردرمانی نیست

عصر اعتبار- رئیس سازمان بهزیستی کشور بر تصویب کامل لایحه حمایت از حقوق معلولان پیش از تصویب لایحه بودجه ۹۷ به منظور تخصیص بودجه به این لایحه، تاکید کرد.

خبری از پوشش بیمه‌ای گفتار درمانی و کاردرمانی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش تجارب آموخته سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه معلولان با اشاره به پیام رئیس جمهور در روز جهانی معلولان گفت: در این پیام گفته شده بود که شاهد سختی معلولان پر فعالیت اجتماعی هستیم. علی رغم تسهیلات و امکانات ما همچنان باید تلاش کنیم تامطالبات معلولان و حلقه مفقوده خدمات توان بخشی را احیاء کنیم.


    وی در ادامه با انتقاد از اینکه در بحث خدمات بیمه ای پایه، خبری از پوشش گفتار درمانی و کاردرمانی نیست اظهار کرد: مطالبه گری باید در جامعه معلولان افزایش یابد و به عنوان یک حق از دولتمردان و مجلس پیگیری شود.


    محسنی بندپی با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق معلولان نسبت به سال 83 تغییرات چشمگیری داشته است تصریح کرد: در لایحه ‌پیشین التزام و تعهد دستگاه ها وجود نداشت و دولت نیز پای کار نبود. مواردی نظیر معیشت معلولان، تشکیل شورای عالی معلولان، تشکیل صندوق کارفرمایان و پرداخت حق بیمه معلولان و حق عدم کارایی و استخدام 3 درصدی از جمله این موارد هستند.

     همچنین روزبه کردونی، مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و  رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: امیدواریم با شکل دادن ائتلاف فراگیر به شکل متشکل و هدفمند توسط دانشگاهیان و دولت مطالبات معلولان را به نقطه ای برسانیم که زندگی عادی برای معلولان یک‌ رویا نباشد.


    کردونی افزود:حقوق شهروندی مطالبه‌ای است که توسط خود شهروندان باید دنبال شود. در فرهنگ شیعه هیچ عدالتی بالاتر از برگرداندن حق پایمال شده افراد نیست.در سطح جهانی هم‌ یکی از موارد نقض حقوق بشر بی توجهی به حقوق آنان است.


    وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه مسئولیتی خود بنا داریم به سمتی برویم که صدای خاموش گروه‌های آسیب‌پذیر را باند کنیم چراکه توجه هیچ سیاستگذاری جز با بلند بودن صدای جامعه هدف جلب نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو