عصر بازار

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران :

پیش بینی ۱۱ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی راه آهن در سال ۹۷

عصر اعتبار- مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در حوزه راه آهن پیش بینی شده است که اگر بخش کارگری از آن حذف شود، اعتبارات توسعه آن به ۳۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.

پیش بینی ۱۱ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی راه آهن در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، سعید محمدزاده در نشست هم اندیشی با بخش خصوصی و انجمن‌های صنعت ریلی با بیان اینکه توسعه حمل‌ و نقل ریلی نیازمند عزم جدی بخش خصوصی است، خواستار تشکیل کسب و کارهای نو (استارتاپ ها) توسط انجمن های حمل ونقل ریلی برای افزایش حمل کالا در کشور شد.

    وی با اشاره به اینکه هنوز صاحبان شرکت‌های ریلی به دولت وابسته و درصد کمی بخش غیردولتی واقعی را تشکیل می‌دهند، افزود: اکنون در صنعت ریلی مدیران دولتی حضور دارند که ضوابط دولتی بر آنها حاکم نیست و این امر آسیب زیادی را به صنعت حمل ‌و نقل ریلی وارد کرده است.
    وی با بیان اینکه یکی از مشکلات راه‌آهن این است که صاحب‌ سهم اصلی حاضر به حل مساله خود نیست، تصریح کرد: باید بپذیریم که بیش از 70 درصد شرکت‌های فعال در این بخش خصوصی، خصولتی و حاکمیتی است.
    محمدزاده خواستار تلاش همه شرکت‌های فعال در صنعت ریلی به‌ منظور رسیدن به حداکثر بازده و اثربخشی شد و در عین‌ حال از تاخیر در اطلاع‌ رسانی در موضوع تعرفه عذرخواهی کرد و گفت: متاسفانه همین رفتار نیز از جانب شرکت‌های خصوصی با راه‌آهن انجام می‌شود.
    مدیرعامل راه‌آهن با انتقاد از دیرکرد پرداخت‌های شرکت‌های بخش خصوصی افزود: سهم شرکت راه‌آهن از حمل نقل بار کشور حدود 20 درصد بود که این سهم در سال 92 به حدود 9.8 درصد کاهش یافت.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن، در سال 92، بیش از 32 میلیون تن بار و در سال 95 بیش از 40 میلیون تن بار حمل کرده است، گفت: از سال 92 به قبل میانگین بار حمل شده 32 تا 33 میلیون تن حمل بار بوده است که در نتیجه زحمات همکاران صنعت ریلی 8 میلیون تن افزایش یافت.
    وی متوسط سهم حق دسترسی راه‌آهن در بخش باری را 57 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: متوسط سهم دسترسی ما در بخش باری به کمتر از 20 درصد رسیده است.
    محمدزاده افزود: بر اساس تمام گزارش‌ها مستند، در طی 4 سال گذشته درآمد راه‌آهن ثابت مانده و هزینه‌های راه‌آهن بر اساس قوانین کشوری سالی 19.4 درصد افزایش‌ یافته است.
    مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه ما حق دسترسی را از دولت گرفته‌ایم، گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان حسابرسی در سال 95، راه‌آهن 7900 میلیارد ریال در حوزه مسافری هزینه کرده است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ماده 70 به‌ عنوان قانون رسمی مجلس 10 درصد از حق فروش گازوئیل به‌ حق دسترسی راه‌آهن اختصاص‌ یافته است، اظهار داشت: متأسفانه تاکنون یک ریال از این مبلغ را دریافت نکرده‌ایم؛ بنابراین اگر چشم ما به دست دولت باشد، کماکان به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.
    اکنون طول خطوط ریلی کشور حدود 11 هزار کیلومتر است و دولت در نظر دارد با اجرای طرح های توسعه ای طول این خط را به 25 هزار کیلیومتر برساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو