عصر بازار

معاون اول رییس جمهوردرجلسه شورای عالی اداری:

واگذاری ها حجم زیادی از بار دولت را کاهش می دهد

عصر اعتبار- اصلاح نظام اداری از جمله برنامه های مهمی است که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آن معطوف شده و تکالیف مشخصی برای دستگاههای اجرایی تعیین گردیده است.

واگذاری ها حجم زیادی از بار دولت را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،جلسه شورای عالی اداری عصر شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

    دکتر اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه شورا در خصوص عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای چابک سازی و اصلاح نظام اداری در این وزارتخانه، از اقدامات صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: اصلاح نظام اداری از جمله برنامه های مهمی است که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آن معطوف شده و تکالیف مشخصی برای دستگاههای اجرایی تعیین گردیده است.
    وی همچنین با تاکید بر اینکه برنامه واگذاری امور غیرحاکمیتی به بخش غیردولتی و خرید خدمت از آنان، حجم زیادی از بار دولت را کاهش می دهد و منجر به بکارگیری نیروی انسانی با کارآمدی بیشتر می شود، از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت واگذاری امور در حوزه درمان و سلامت کشور به بخش غیردولتی قدردانی کرد.
    معاون اول رییس جمهور افزود: انتظار داریم که همه دستگاهها به تعهدات خود در چارچوب اصلاح نظام اداری به خوبی عمل کنند و بخش های مختلف این برنامه بخصوص توسعه دولت الکترونیک را به صورت جدی پیگیری کنند.
    دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به یکی از دستورات جلسه مبنی بر فعالیت تعدادی از مراکز مجری آموزش های علمی- کاربردی وابسته به دستگاههای اجرایی که فعالیت آنها مغایر با مصوبه سال 1390 شورا در خصوص طرح ساماندهی موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاههای اجرایی است، از رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست با تشکیل جلسه ای سه نفره و با عضویت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت نظرات دستگاههای دیگر، نتیجه نهایی را برای تصمیم گیری در جلسه آتی شورا مطرح کنند.
    در این جلسه که وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس امور اداری و استخدامی کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از اهم برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اصلاح نظام اداری، مدیریت سرمایه انسانی، نظارت و ارزیابی و واگذاری امور به بخش غیردولتی و مشارکت طلبی از موسسات و نهادهای عمومی ارائه شد.
    در ادامه این جلسه مروری بر مصوبه سال 90 شورا در خصوص طرح ساماندهی موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاههای اجرایی صورت گرفت و فعالیت برخی از این موسسات و نیز مراکز مجری آموزشهای علمی و کاربردی وابسته به دستگاههای اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر شد رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور جلسه ای با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص برگزار و نتیجه آن را برای تصمیم گیری در جلسه آتی شورا مطرح کند.
    اصلاح مصوبه سال 94 شورای در خصوص ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی و بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع، از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی