عصر بازار

اوضاع پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج

عصر اعتبار- اگرچه طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج دو ماهی است که به پایان رسیده، اما همچنان متقاضیان زیادی برای دریافت این تسهیلات وجود داشته و مطابق آمارها، ۱۴۵ هزار نفر منتظر دریافت تسهیلات هستند.

اوضاع پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، اگرچه بانک مرکزی در یک طرح ضربتی بسیاری از تقاضاهای در صف مانده برای دریافت وام ازدواج را پاسخ داد، اما هنوز هم هستند متقاضیانی که برای دریافت وام ده میلیونی ازدواج، در صف مانده و منتظرند تا پاسخ مساعدی از بانکها دریافت نمایند. البته همان روزهایی که بانک مرکزی اجرای طرح ضربتی وام ازدواج را برای اجرا به نظام بانکی ابلاغ کرده بود، بسیاری از مسئولان این بانک تقاضا داشتند تا مردم از این فرصت استفاده کرده و با توجه به محدودیت منابع مالی بانکها، از خط اعتباری که بانک مرکزی برای این امر تخصیص داده است، به بهترین شکل استفاده کنند.

    بر این اساس، طی ماههای گذشته حجم بالای ثبت ازدواج در کشور و نیاز مردم به اخذ وام از نظام بانکی برای این موضوع، دوباره صف مجددی را برای دریافت وام ازدواج تشکیل داده که از زوایای مختلفی قابل طرح و بررسی است. اکنون هر یک از زوجین با توجه به بخشنامه بانک مرکزی می‌توانند از تسهیلات ده میلیون تومانی بهره‌مند شوند و بر این اساس، با تکمیل مدارک می‌توانند نسبت به دریافت وام خود اقدام کنند.

    طرح ضربتی به چند نفر وام ازدواج داد؟

    آنگونه که مقامات بانک مرکزی می‌گویند هدفگذاری بانک مرکزی، اعطای 510 هزار فقره وام ازدواج بود اما در عمل 520 هزار فقره وام در مدت 50 روز کاری پرداخت شد. مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در این میان می‌گوید: افراد در صف دریافت وام ازدواج از 510 هزار نفر به 130 هزار نفر کاهش یافته که در 10 سال گذشته بی سابقه است.

    علی‌اصغر میرمحمدصادقی تصریح کرد: در ماه‌های باقی مانده امسال 600 هزار فقره وام ازدواج از طریق بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه در طول اجرای طرح 175 هزار ثبت نام جدید در سامانه به ثبت رسید.

    صف 145 هزار نفری متقاضیان وام ازدواج

    آنگونه که خبرنگار مهر از بانک مرکزی کسب اطلاع کرد، در حال حاضر حدود 145 هزار نفر درصف دریافت وام ازدواج قرار دارند که از این تعداد، حدود 85 هزار نفر تعیین شعبه شده و در مرحله تکمیل مدارک هستند.

    در این میان، در حدود 60 هزار نفر تعیین شعبه نشدند که 57 هزار نفر از این تعداد، پس از ماه محرم و صفر اقدام به ثبت‌نام کرده و متقاضی جدید محسوب می‌شوند.

    نکته حائز اهمیت در این میان آن است که یکی از مشکلاتی که موجب افزایش صف وام ازدواج می شود، این مهم است که خود متقاضیان در تکمیل مدارک اهمال می کند و در نهایت منجر به حذف این افراد و بازگشت مجدد آنها به صف می شود.

    به هرحال با توجه به اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج، یکی از اولویتهای اصلی بانک مرکزی در سال جاری اعلام شده، لازم است تا نظام بانکی همراهی بیشتری برای این موضوع داشته و شرایط را برای کاهش زمان انتظار متقاضیان فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو