عصر بازار

سهم هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد ۱۶۰ هزار تومان است

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد تاکید کرد: سهم هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد از بودجه دولتی، هدفمندی یارانه‌ها و کمک‌های مردمی به طور متوسط ماهانه ۱۶۰ هزار تومان است.

سهم هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد ۱۶۰ هزار تومان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، پرویز فتاح در نشست با اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه این نهاد به چهار میلیون و 500 هزار نفر خدمات می‌دهد، گفت: با توجه به اختصاص بودجه چهار هزار میلیارد تومانی به کمیته امداد، پرداخت سه هزار و 100 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها و کمک دو هزار میلیارد تومانی مردم، سهم هر مددجوی تحت حمایت از این منابع مالی به طور متوسط ماهیانه بیش از 160 هزار تومان است.

    وی با بیان اینکه برای توسعه و ادامه روند اشتغال‌زایی مددجویان در سال 97 به اعتبارات قرض‌الحسنه بانکی بیشتری نیاز است، اظهار داشت: سال 95 هزار میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت و این رقم در سال جاری به دو هزار و 100 میلیارد تومان رسید.

    رئیس کمیته امداد با اشاره به پرداخت افزایش مستمری‌ ماهانه مددجویان توسط دولت تصریح کرد: این موضوع علاوه‌بر اینکه موجب تضعیف مدیریت کمیته امداد شده، امکان پرداخت کسورات و تامین تسهیلات را از این نهاد سلب کرده است به گونه‌ای که اکنون کمیته امداد با مشکلات اعتباری درگیر است.

    فتاح با بیان اینکه هم‌اکنون 150 هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن مناسب هستند، خاطرنشان کرد: از دولت درخواست شده است واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی را - حتی بدون تخصیص بودجه - با هدف تامین مسکن مناسب برای مددجویان در اختیار کمیته‌ امداد قرار دهد.

    وی بابیان اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد موجب کاهش آمار طلاق، اعتیاد و بزهکاری‌های اجتماعی در میان جامعه تحت حمایت‌شده است، ابراز داشت: اگر وضع اقتصادی رونق نیابد، تعداد مراجعان به کمیته امداد افزایش می‌یابد و این نهاد باید به آسیب‌های ناشی از افزایش بزهکاری‌های اجتماعی رسیدگی کند که در ایجاد آن نقشی نداشته است.

    رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه بدنه این نهاد با تغییرات ساختاری 25 درصد کوچک‌ شده است، بیان کرد: در آینده نیز نیروی انسانی جدید جذب نمی‌شود تا بدنه کوچک‌تر و چابک‌تر شود.

    فتاح افزود: شفاف‌سازی عملکرد کمیته امداد با هدف افزایش اعتماد عمومی موجب افزایش 20 درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان از طریق این نهاد شده است.

    وی از رونمایی صندوق‌های صدقه الکترونیکی جدید تا پایان امسال خبر داد و یادآور شد: این نهاد تلاش می‌کند برای افزایش سرعت در خدمت‌رسانی به نیازمندان و کاهش هزینه‌ها از روش‌های نوین الکترونیکی استفاده کند.

    رئیس کمیته امداد در پایان از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی برای افراد نیازمند را افزایش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی