عصر بازار

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خبر داد:

مذاکرات حقوقی ایران و روسیه برای اتصال کارت‌های بانکی

عصر اعتبار- داود محمد بیگی از انجام مذاکرات حقوقی ایران و روسیه برای اتصال کارت‌های بانکی خبر داد.

مذاکرات حقوقی ایران و روسیه برای اتصال کارت‌های بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ستاد خبری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، داود محمد بیگی افزود: ایران در حوزه کارت های اعتباری بین المللی هم اکنون جدی ترین ارتباط را با روسیه دارد و خوشبختانه در بحث تکنیکال کارهای خوبی انجام شده است.

    وی با بیان اینکه تست‌ها در این حوزه در حال انجام است، اظهارداشت: البته در یکی دو ماه اخیر مقداری از سرعت، تست ها به دلیل مباحث حقوقی کاسته شده است البته هر ارتباطی بخواهد انجام شود ، باید قراردادی بین دو کشور و بانک های مرکزی منعقد شود.

    مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه میر روسیه باید در دسامبر عملیاتی می شد، افزود: متاسفانه این امر به دلیل مباحث حقوقی تا کنون انجام نشده است چراکه تا زمانی که قرارداد منعقد نشود، طرف روس برای عملیاتی شدن آن مشکلاتی را بیان کرده است.

    محمد بیگی با تأکید براینکه تغییرات را برای طرف روس ارسال کرده ایم، ادامه داد: اما یکی از مباحث اصلی کشور در بحث ارتباطات بین المللی، بحث استانداردهای امنیتی و کسب و کاری است که متاسفانه در کشور علی رغم تمام توسعه هایی که در حوزه بانکداری الکترونیک داشتیم به دلیل عدم ارتباط با جامعه بین المللی خیلی بانک های ما آماده این حوزه نیستند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا این کارت ها ارزی خواهند بود؟ افزود: خیر، این کارت‌ها ریالی هستند و مشتری از همین کارت در خارج از کشور استفاده می کند به این صورت که با توجه به نرخی که با بانک توافق شده، بانک مبلغ ارز را پرداخت کرده ولی از حساب مشتری ریال برداشت می کند.

    مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: با روسیه هم همین مدل را داریم منتهی نه در حوزه کارت های هوشمند بلکه در حوزه کارت های مگنت این  همکاری انجام می شود.

    یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع" نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو