عصر بازار

بالاترین سطح توانگری مالی برای شرکت بیمه پاسارگاد

عصر اعتبار- شرکت بیمه پاسارگاد طبق ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ششمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت.

بالاترین سطح توانگری مالی برای شرکت بیمه پاسارگاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال 1395 توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری 129 درصد شده است.

    بر اساس گزارش های دریافتی، در متن نامه بیمه مرکزی آمده است: «در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی و پس از اعمال تعدیلات ، نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال مالی 1395 معادل 129 درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی ج.ا.ا است».

    یادآور می‌شود نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال 1394 برابر با 118درصد، سال 1393 برابر با 115 درصد و این نسبت برای سال 1392 معادل 105 درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال‌ های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری 129 درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.

    گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره 69 شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده و این در حالی است بیمه پاسارگاد توانسـته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه های افزایش سرمایه شاخص توانگری مالی خود را رشد دهد. این نسبت بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی