عصر بازار

با مصوبه هیأت دولت کلید خورد؛

معافیت مشروط ۲ساله حق بیمه کارفرمایان

عصر اعتبار- بر اساس مصوبه هیأت دولت، کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی در صورت جذب فارغ التحصیلان دارای مدرک لیسانس و بالاتر، تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

معافیت مشروط ۲ساله حق بیمه کارفرمایان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، هیئت وزیران کلیه کارگاه‌های تولیدی و خدماتی دارای مجوز کسب وکار را در صورت استخدام بیکاران دارای مدرک لیسانس وبالاتر که در مرکز کاریابی و مشاوره شغلی ثبت نام کرده‌اند به مدت 2 سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف کرد.

    این گروه از کارفرمایان در صورتی مشمول معافیت از پرداخت حق می‌شوند که لیست بیمه ارسالی آنها به سازمان تامین اجتماعی بعداز استخدام نیروی کار جدید نسبت به قبل از استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش یافته باشد.

     نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی کشور در سال 95 به 20 درصد رسید که نسبت به سال 1394 معادل 1.5 درصد رشد داشته است.
    این نرخ برای فارغ التحصیلان یا افراد در حال تحصیل نیز در گروه مردان 14.1 درصد و در گروه زنان 31.1 درصد اعلام شد.

    بر این اساس، از 3 میلیون و 200 هزار جمعیت بیکار کشور (تا پایان 95) یک میلیون و 300 هزار نفر را فارغ التحصیلان یا دانشجویان تشکیل می‌دهند. بررسی آمار از مقایسه‌ وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان آموزش عالی حاکی از آن است که در سال 95 نسبت به سال 94 بیش از 340 هزار نفر به جمعیت شاغلان و بیش از 200 هزار نفر به جمعیت بیکاران افزوده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی