عصر بازار

رئیس هیئت مدیره ملی لیزینگ؛

کارگزاران لیزینگ فاقد مجوزند

عصر اعتبار- رئیس هیئت مدیره ملی لیزینگ گفت: تمام شرکت‌های متخلف در خصوص ارائه تسهیلات لیزینگ، کارگزار این بخش بوده و از بانک مرکزی مجوز فعالیت ندارند.

کارگزاران لیزینگ فاقد مجوزند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ابدالی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ  درباره برخی شرکت‌ها که در ارتباط با تسهیلات خرید خودرو تخلف می‌کنند، اظهار کرد: شرکت‌های فعال در صنعت لیزینگ که از بانک مرکزی مجوز دارند، تخلفی در این زمینه نداشته‌اند.

    رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ تأکید کرد: در حال حاضر 9 شرکت در حوزه صنعت لیزینگ در حال فعالیت هستند که در این خصوص دچار حاشیه و مشکل نشده‌اند.

    وی  با بیان اینکه تمامی مجموعه‌های فعال در حوزه لیزینگ از بانک مرکزی مجوز دارند، گفت: بخش زیادی از شرکت‌های متخلف در این حوزه مجموعه‌هایی از شرکت‌های بازرگانی بوده که در این خصوص تبلیغات گسترده‌ای داشته و به عنوان کارگزاران لیزینگ به فعالیت می‌پردازند؛ اما در حوزه لیزینگ فعال نبودند.

    رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ بیان کرد: شرکت‌های متخلف عمدتا در کنار فعالیت‌های خود به فروش خودرو به صورت اقساطی می‌پردازند، به همین علت اعلام به فروش خودرو براساس تسهیلات لیزینگی می‌کنند.

    ابدالی با بیان اینکه جلسات بسیاری در خصوص محدود کردن فعالیت این شرکت‌های بازرگانی که به ارائه تسهیلات لیزینگ می‌پردازند، برگزار شده، تصریح کرد: شرکت‌هایی که بدون مجوز به فعالیت می‌پردازند با عنوان کارگزار به نوعی قانون را دور زده و در سایه این صنعت دست به فروش خودرو به صورت لیزینگی می‌زنند و برخی اوقات سبب بروز مشکل می‌شوند.

    وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات در خصوص لیزینگ مسکن از سال 87 ممنوع بوده و یک سالی است که بانک مرکزی آیین نامه‌ای برای فعالیت در این بخش ارائه کرده است، اذعان داشت: لیزینگ یک واسطه مالی بوده به طوریکه کالا را از تولیدکننده دریافت و به دست مصرف کننده نهایی می‌رساند که در حوزه مسکن ارائه چنین تسیهلاتی ممنوع بود؛ اما با پیگیری‌های متعدد توسط وزارت راه و شهرسازی و انجمن لیزینگ اجازه فعالیت محدودی در این بخش توسط بانک مرکزی ارائه شد.

    رئیس هیئت مدیره ملی لیزینگ در خصوص آئین نامه بانک مرکزی افزود: لیزینگ‌های بانکی نمی‌توانند به تأمین منابع مالی برای لیزینگ مسکن بپردازند به همین دلیل حذف لیزینگ‌های بانکی تنها دو بخش لیزینگ‌های خودرویی و بخش خصوصی را باقی می‌گذارد. کارکرد لیزینگ‌های خودرویی  به منظور ارائه تسهیلات برای خرید خودرو تعریف شده و همچنین بخش خصوصی هم از توان و ظرفیت بالایی برای تأمین منابع مالی برخوردار نبوده است و در واقع این آئین نامه تاثیر زیادی نخواهد داشت.

    ابدالی اظهار کرد: صنعت لیزینگ تأثیر زیادی بر مسکن و بهبود شرایط این بازار خواهد داشت به این دلیل که لیزینگ توان ایجاد ارتباط میان سازنده و مصرف کننده نهایی خواهد داشت.

    رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ گفت: مجوز ارائه شده از سوی بانک مرکزی مورد کارشناسی و بررسی دقیقی قرار نگرفته و شاید هم مسئولان متوجه دلیلی بر افزایش تأثیر گذاری لیزینگ بر این بازار نشده‌اند.

    وی اذعان کرد: صنعت لیزینگ هم اکنون در بخش مصالح ساختمانی و حوزه کشتیرانی به فعالیت می‌پردازد گرچه تا چندی پیش وضعیت رکودی در این صنعت به علت محدود بودن مجوز فعالیت شرکت‌ها ایجاد شده بود؛ اما در حال حاضر این مجوزها پنج ساله بوده و شرایط مطلوب‌تر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو