عصر بازار

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار :

صندوق ارزی به محض توافق بانک‌ها با بانک مرکزی راه‌اندازی می‌شود

عصر اعتبار-رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به محض توافق بانک ها با بانک مرکزی صندوق ارزی راه اندازی می شود، گفت: بازگشایی نمادها باعث افزایش سرمایه گذاری بر روی سهام های شفاف می شود.

صندوق ارزی به محض توافق بانک‌ها با بانک مرکزی راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا ، شاپور محمدی ، درباره آخرین تصمیمات برای راه اندازی صندوق ارزی در بازار سرمایه اظهار داشت : مقررات صندوق ارزی در هیئت مدیره سازمان بورس به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده است.

    وی با این که متقاضیان برای تاسیس صندوق ارزی باید مجوز بانک مرکزی را داشته باشند، ادامه داد: اغلب متقاضیان تاسیس صندوق ارزی بانک‌ها هستند که برای راه اندازی این صندوق‌ها باید مجوز بانک مرکزی را دریافت کنند و به محض اینکه بانک‌ها با بانک مرکزی به تفاهم برسند، صندوق های ارزی تاسیس می‌شوند.  

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: برای ورود متقاضیان غیر بانکی به تاسیس صندوق های ارزی  هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    محمدی همچنین درباره تحولات بازار ارز با تشکیل صندوق های ارزی گفت: به طور قطع تاسیس صندوق‌ها در بازار ارز تاثیر مثبتی می‌گذارد البته باید توجه داشته باشیم که صندوق‌ها درصدی کمی از ارز بازار را دارند و رقم آن کمتر از 100 میلیارد تومان است.

    وی همچنین درباره باز شدن نمادهای شرکت‌ها در بازار سرمایه اظهار داشت: از این پس سهام‌داران باید با قدرت تحلیل وارد بازار سرمایه شوند و می‌توانند از مشاوره کارشناسان این حوزه‌ها استفاده کنند.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اگر در اطلاعات یک شرکت فعال در بازار سرمایه ابهاماتی وجود داشته باشد نباید حق قانونی سهام‌داران و متقاضیان ورود به بازارسرمایه را برای خرید و فروش سهام آن شرکت را محدود کنیم و این را باید به عنوان یک اصل بپذیریم.

    محمدی تاکید کرد: سهام‌داران خرد می‌توانند از تحلیلگران بازار سرمایه مشاوره بگیرند و نکته مهم این است که از این پس روی سهم هایی که شفافیت بیشتری دارند، سرمایه گذاری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو