عصر بازار

بازگشایی نماد بانک صادرات در بورس، بزودی

عصر اعتبار- یک مقام مسئول در خصوص وضعیت توقف نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی این بانک به بانک مرکزی و رفع شدن بسیاری از ابهامات، بنظر می رسد در آینده نزدیک نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس بازگشایی شود.

بازگشایی نماد بانک صادرات در بورس، بزودی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علیرضا سیری  در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به این که دغدغه اصلی این روزهای اقتصاد کشور قفل شدن سیستم بانکی گفت: این اتفاق به دلیل این رخ داده است که در روزهای گذشته تسهیلات قابل توجهی توسط بانکها پرداخت شده است و با حاکم شدن رکود بر اقتصاد کشور امکان بازپرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

    وی همچنین با اشاره به لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: هر ساله تامین مالی از طریق انتشار اوراق در کشور بیشتر می شود که این اتفاق در بودجه سال آینده نیز افتاده است. بر این اساس تامین مالی از طریق انتشار اوراق از 79 هزار میلیارد تومان در سال 96 به 84 هزار میلیارد تومان در سال 97 رسیده است.

    این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین نگاهی به وضعیت تامین مالی از طریق انتشار اوراق از ابتدای در سالجاری نشان می‌دهد تابه امروز حدود 43 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شده است.

    افق 300 هزار میلیارد تومانی تامین مالی از طریق انتشار اوراق تا سال 1400

    سیری در ادامه به اشاره به این که در قانون برنامه ششم نیز مکلف شده تا دولت هر ساله 50 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند افزود: بر این اساس تا سال 1400 باید سهم تامین مالی از طریق انتشار اوراق در کشور به رقم 300 هزار میلیارد تومان برسد.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر اظهار داشت: از این رو با توجه به این که شرکتهای تامین سرمایه در این راستا می توانند نقش بسزایی ایفا کنند در این شرکت نیز تلاش شده تا با تمرکز بر این‌گونه سیاستها بازوی دولت برای انتشار این اوراق باشیم و به همین منظور با ایجاد صندوق پارند تلاش شده تا با تجهیز منابع و کمک به دولت برای فروش اوراق نقش مفیدی داشته باشیم.

    وی همچنین با بیان این که صندوق اندوخته پایدار سپهر این شرکت هم یکی از بهترین صندوقهای موجود در کشور است که با ریسک کم، درآمد ثابتی را نصیب سرمایه گذاران می کند گفت: یکی از رویکردهای سال آینده این شرکت فروش انواع اوراق ارزی است.

    تفاوت بودجه سال آینده با سالهای گذشته

    وی در خصوص تفاوت بودجه سال آینده با سالهای گذشته گفت: شفافیت یکی از نکات قابل توجه در بوردجه سال آینده است که موجب می شود شرکتهای مختلف بتوانند استراتژی سال آینده خود را در نظر بگیرند و برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشند.

    بازگشایی نماد بانک صادرات در بورس، بزودی

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در ادامه با اشاره به این که بانک صادرات یکی از سهامداران عمده این شرکت است، در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت توقف نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی این بانک به بانک مرکزی و رفع شدن بسیاری از ابهامات، بنظر می رسد در آینده نزدیک نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس بازگشایی شود.

    وی افزود: بر این اساس با مجوز صادر شده از سوی بانک مرکزی، مجمع عمومی بانک صادرات نیز در هفته آینده برگزار خواهد شد و با توجه به این که مدیران این بانک در تلاش هستند تا نماد معاملاتی این بانک در بورس بازگشایی شود، بنابراین دلیل خاصی وجود ندارد تا توقف نماد بانک صادرات در بورس بیش از این به طول بینجامد.

    سیری همچنین با بیان این که صورتهای مالی بانک صادرات تا حدود زیادی از شفافیت لازم برای بازگشت به معاملات بورس برخوردار شده است، اذعان داشت: با توجه به شرایط خوب این روزهای بازار سرمایه، شرایط کنونی بهترین زمان برای بازگشایی نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس است، ضمن این که در صورت کاهش قیمت سهام این بانک در روز بازگشایی و نیز احتمال ایجاد هیجان فروش، صندوق بازارگردانی بانک صادرات از منابع لازم برای بازارگردانی سهام بانک صادرات برخوردار است.

    سازمان بورس فرهنگ‌سازی کند

    وی در ادامه با باین این که بورس مکانی است که از شفافیت مناسب برای حضور شرکتها برخوردار است گفت: بر این اساس شرکتهای بورسی باید پاسخگوی سهامدارن خود و نیز رعایت الزاماتی چون افشای اطلاعات باشند. از این رو حضور در بورس نقطه نهایی پیشرفت شرکتها است.

    این مقام مسئول افزود: بازار سرمایه از ظرفیتهای مناسبی برای انتشار اوراق بدهی در کشور برخوردار است که این موضوع تاثیری نیز بر معاملات بازار سهام نخواهد داشت؛ چرا که خرید اوراق بدهی متفاوت از سهام است و به طور معمول بازده معمول و بدون ریسکی متوجه خریداران اوراق بدهی است.

    وی گفت: بر این اساس سازمان بورس باید فرهنگ سازی مناسبی را برای آشنایی بیشتر جامعه و سرمایه گذاران با این اوراق انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو