عصر بازار

نتایج نشست وزیر اقتصاد با نمایندگان؛

مهار نرخ ارز و تسهیل کسب و کار

عصر اعتبار- نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از بررسی موضوع افزایش قیمت ارز در نشست فراکسیون متبوعش با وزیر اقتصاد خبر داد.

مهار نرخ ارز و تسهیل کسب و کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره جلسه اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و معاونین این وزارتخانه گفت: با توجه به اینکه باید نمایندگان تلاش کنند تا شرایط اقتصادی کشور سامان یابد، این نشست با کرباسیان وزیر اقتصاد برگزار شد تا در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی شرایط برای رفع مشکلات کشور فراهم شود.

    نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان عضو فراکسیون دغدغه ها و مطالبات خود را از وزارت اقتصاد بیان کردند و علاوه بر بیان مشکلات اقتصادی، برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود را نیز که به حوزه وزارت اقتصاد ارتباط دارد مطرح کردند.

    جعفرزاده ایمن آبادی گفت: اجرای قوانین مربوط به فضای کسب و کار، رفع مشکلات سیستم بانکی و مدیریت بازار ارز از مهم ترین دغدغه هایی بود که توسط نمایندگان مجلس در این جلسه بیان شد.

    وی ادامه داد: تاکید بر اجرای طرح جامع مالیاتی، لزوم تعامل بانک ها با مردم و ارائه خدمات مناسب، تاکید بر اجرای مصوبه مجلس مبنی بر بخشش سود و جریمه دیرکرد وام های معوق زیر 100 میلیون تومان و رفع مسائل موسسات مالی و اعتباری و همچنین رفع مشکل متقاضیان دریافت وام خرد برای معرفی ضامن کارمند رسمی دولت از محورهای مهمی بود که در این جلسه توسط نمایندگان مطرح شد.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: رفع مشکلات در حوزه اخذ مالیات بر ارزش افزوده، رسیدگی به تعیین تکلیف سهام عدالت، ارائه جوائز صادراتی، ایجاد مناطق آزاد، تقویت ارزش پول ملی، جلوگیری از انحراف مصارف مربوط به تسهیلات بانکی از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مورد تاکید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

    نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تسریع در خروج بانک ها از بنگاه داری افزود: باید مدیریت بانک ها اقدامات اساسی برای خروج بانک ها از فعالیت های بنگاه داری داشته باشند، همچنین مسائل مالیاتی اصناف و تولیدکنندگان مورد رسیدگی قرار گرفته شود.

    گفتنی است، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی در این نشست بر نقش تعامل مجلس و دولت در رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید با همراهی و تعامل زمینه ای ایجاد کرد تا علاوه بر رفع مشکلات زمینه توسعه اقتصادی کشور در بخش های مختلف فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی