عصر بازار

قیمت مسکن ۱۵ درصد افزایش یافت!

عصر اعتبار- اثرات روانی افزایش قیمت بنزین این بار گریبان گیر مسکن شده واین بازار را وارد دوره جدیدی به نام رکود تورمی کرده است.

قیمت مسکن ۱۵ درصد افزایش یافت!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای شده که بسیاری از خریداران که امید به خرید مسکن داشته اند با افزایش قیمت ناگهانی ناامید شده اند، درحالیکه بسیاری از مشاوران املاک و کارشناسان اعلام می کنند که بهترین زمان برای خرید مسکن است.

    این روز‌ها افزایش قیمت بنزین تبدیل به مهم‌ترین مسئله برای تمامی مردم و مسئولان شده، زیرا با گران شدن آن تمامی بخش‌ها از جمله مسکن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حبابی که در این بازار وجود دارد، دو برابر می‌شود.

    بسیاری از کارشناسان معتقدند که با گران شدن بنزین، قیمت مسکن نیز دو برابر می‌شود، زیرا با رشد قیمتی حامل‌های انرژی بخش مصالح ساختمانی نیز تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد، در نتیجه قیمت تمام شده مسکن  با افزایش روبرو می‌شود.

    براساس گزارش‌های میدانی، بازار مسکن با رکود سنگینی روبرو است و این افزایش قیمتی که به تازگی گریبان‌گیر این بازار شده، زمینه ساز ایجاد رکود تورمی را برای مسکن فراهم می‌کند.

    به گفته بسیاری از کارشناس مسکن؛ اکنون بهترین زمان برای خرید مسکن به شمار می‌رود، زیرا تنها پیش بینی که می‌توان برای این بازار انجام داد، ورود بازار مسکن به دنیای رکود تورمی است.

    حباب قیمتی بازار مسکن تخلیه شده است
    مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس  با بیان اینکه به طور معمول هر سال با افزایش قیمت مسکن روبرو هستیم، اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن آثاری را بر ساخت وساز خواهد داشت و بیشترین اثر آن نیز مربوط به بحث حامل‌های انرژی و تولید مصالح ساختمانی است.

    وی با بیان اینکه حباب قیمتی بازار مسکن تخلیه شده است، گفت: به نظر می‌رسد قیمت بازار مسکن با وجود این حباب قیمتی بین 10 تا 15 درصد با افزایش روبرو شده است.

    کیان پور تصریح داد: افزایش ناگهانی قیمت بنزین آثار روانی مناسبی را برای بازار مسکن ایجاد نخواهد کرد و با ایجاد چنین شوکی به متقاضیان مسکن، بسیار زیان بار خواهد بود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: هرسال میزان دستمزد کارگران و به طور اتوماتیک افزایش می‌یابد دولت نیز باید این رویه را برای بخش حامل‌های انرژی در نظر بگیرد و قیمت بنزین را هرساله برابر با نرخ تورم افزایش دهد.

    وی ادامه داد: افزایش ناگهانی قیمت حامل‌های انرژی باعث افزایش شدید نرخ تورم در این بخش و در نتیجه قیمت تمام شده بازار مسکن می‌شود.

    براساس این گزارش وضعیت بازار مسکن شرایط مناسبی را ندارد و دولت نیز در این بخش، سکوت اختیار کرده است. وعده‌هایی که دولت در ابتدای سال مبنی بر مدت زمان افزایش بازپرداخت تسهیلات مسکن را مطرح کرده بود را به فراموشی سپرده و از سوی دیگر هیچ یک از مسئولان بانکی از جمله بانک مرکزی و مسکن، زیر بار مدت زمان افزایش نرخ تسهیلات مسکن نمی روند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی