عصر بازار

پیشنهاد اخذ مالیات از سپرده‌های بالای یک‌میلیارد تومان

عصر اعتبار- یک کارشناس پولی و بانکی از پیشنهاد اخذ مالیات از سپرده‌های بالای یک‌میلیارد تومان خبر داد.

پیشنهاد اخذ مالیات از سپرده‌های بالای یک‌میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، صمد عزیزنژاد کارشناس پولی و بانکی از اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی دفاع کرد، اما گفت: مردم نگران نباشند صحبت‌های ما فعلاً در حد کارشناسی است و تا این موضوع بخواهد عملی شود و دولت و مجلس آن را تصویب کنند و به‌صورت قانون درآید زمان می‌برد و فعلاً در این باره تصمیمی گرفته نشده است.

    این کارشناس اقتصادی گفت: قطعاً سود سپرده از مبالغ بالا مثلاً یک میلیارد و دو میلیارد و ده میلیارد اخذ خواهد شد و مبلغ یکی دو درصد مالیات مبلغی نیست که سپرده گذاران را نگران کند و آنها باید به کشور و دولت کمک کنند.

    عزیزنژاد با اشاره به اخذ مالیات از سود سپرده‌ها در دیگر کشورها گفت: اخذ مالیات ابزار سیاست‌گذاری است و مبارزه با پولشویی، مشخص شدن دخل و خرج مردم و ... از فواید اخذ مالیات از سود سپرده‌هاست.

    کارشناس بانکی و پولی گفت: دولت و مجلس و آنها که تصمیم می‌گیرند باید جامعه هدف مالیات‌ها از جمله مالیات بر سود سپرده را دقیق و روشن مشخص کنند و راه‌های فرار مالیاتی را پیش‌بینی کنند و ببندند.

    عزیزنژاد افزود: باید اخذ مالیات از سود سپرده‌ها در بسته جامع مالیاتی دیده شود و نباید جزیره‌ای عمل شود.­

    احمد زمانی، معاون سازمان امور مالیاتی نیز ضمن اعلام موافقت با اخذ مالیات از سود سپرده‌ها گفت: ساختار نظام مالیاتی ما پرمعافیت است و این ساختار، کشور و نظام مالیاتی ما را اذیت می‌کند.

    معاون سازمان امور مالیاتی افزود: واقعیت این است که آثار منفی این‌همه معافیت مالیاتی برای کشور و نظام مالیاتی بسیار بیشتر از آثار مثبت آن است.

    زمانی با بیان این‌که "ما با تغییر نام بهره بانکی به سود بانکی آن را به‌نوعی تقدیس کردیم" افزود: سود سپرده در مجموع درآمد است و هر درآمدی مشمول مالیات می‌شود.

    معاون سازمان امور مالیاتی افزود: قطعاً هدفمندسازی و اصلاح نظام معافیت‌های مالیاتی مد نظر سازمان امور مالیاتی است و لازم است در قالب اصلاح نظام معافیت‌های مالیاتی، سود سپرده‌های بانکی مشمول مالیات شود، البته با ملاحظاتی که فرق بین فقرا و اقشار مرفه در آن دیده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو