عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد :

به آینده بانک تجارت امیدواریم

عصر اعتبار- با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی آئین تودیع و معارفه مدیرعامل بانک تجارت برگزار شد.

به آینده بانک تجارت امیدواریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  در این مراسم که صبح روز چهارشنبه ششم دیماه برگزار شد ، ندیمی بوشهری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور بانکها ، بیمه ها وشرکتهای دولتی با اشاره به شکل گیری بانک تجارت از 12 بانک قدرتمند خصوصی ایرانی و دوملیتی یاد آور شد : طی سی و هشت سال گذشته بانک تجارت نقشی ممتاز در رفع نیازهای ضروری مردم ، حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی و حضوری بی بدیل در برخی از مهمترین پروژه های زیربنایی اقتصاد کشور داشته است .

    وی با اشاره به سوابق موفق مدیران عامل بانک تجارت از بدو تاسیس این بانک تاکنون گفت : مدیران ارشد این بانک  جملگی از مدیران کارآزموده ، خدوم ، متعهد و شایسته اقتصاد کشور بوده اند . وی افزود : آقای مقدم مسئولیت هدایت بانک تجارت را در شرایطی دشوار عهده دار شد و خوشبختانه با حضور موثر ایشان  بانک تجارت توانست از برخی دشواری های مهم سالهای اخیر با موفقیت عبور کند ، همچنانکه امیدواریم آقای دولت آبادی نیز به عنوان یکی از مدیران کارآزموده ، متخصص و نواندیش شبکه بانکی بتواند با بهره گیری از همراهی و مشارکت موثر کارکنان و مدیران ، در احیای جایگاه ممتاز بانک تجارت در اقتصاد کشور موفق باشد .

    معاون وزیر اقتصاد در ادامه به برنامه های دولت برای بازسازی شبکه بانکی با هدف توانمندسازی و چابک سازی بانکها اشاره  و تاکید کرد : این برنامه ها موضوعاتی چون افزایش توان تسهیلات دهی ، اصلاح ساختار ترازنامه و صورت سود و زیان و شفاف سازی عملکرد بانکها را در دستور کار دارد . وی همچنین بر لزوم تسریع در راه اندازی سامانه جامع بانکداری جامع متمرکز (Core Banking) در بانک تجارت اشاره کرد و یادآور شد : پیاده سازی این سامانه باید با ملاحظه دقیق تمامی جوانب کارشناسی و فنی ، و بهره گیری از تجربیات سایر بانکها و صاحبنظران حوزه های مختلف بانکداری و فناوری اطلاعات در کشور صورت گیرد .

    در ابتدای این جلسه سمیع رییس هیات مدیره بانک تجارت طی سخنانی با تشکر از تلاشهای موثر مقدم مدیرعامل پیشین این بانک و اعتماد مدیران اقتصاد کشور به توانمندی مجموعه بانک تجارت گفت : طی چهار دهه گذشته اعضای خانواده بزرگ بانک تجارت مشی و هدفی ارزشمند را برای خود برگزیدند که همچنان نسل به نسل در بین کارکنان بانک به یادگار مانده است و این هدف بزرگ همان عزم و اداره ای است که در تار و پود بانک نهادینه شده تا همواره فرصت خدمتگزاری به مردم را پاس داشته و برای رضایت حداکثری مشتریان به عنوان ذینفعان اصلی تلاش کند.

    مقدم مدیرعامل پیشین بانک تجارت در سخنانی با ارائه گزارشی از تحولات این بانک در دوران مسئولیت خود گفت: مهمترین هدف بنده و همکارانم در هیات مدیره و هیات عامل بانک طی قریب به چهارسال گذشته این بود که بانک تجارت را به یک بنگاه اقتصادی یادگیرنده ، پویا و همسو با تغییرات دنیای بانکداری و فناوری اطلاعات بدل کنیم و خوشبختانه علیرغم دشواری ها توانستیم در طی این مسیر ثابت قدم بمانیم . وی با اشاره به اینکه شبکه بانکی همچنان نقش اصلی را در تامین مالی بنگاههای اقتصادی کشور بر عهده دارد  خواستار برنامه ریزی منسجم تر دستگاههای مدیریتی اقتصاد کشور برای کاهش منطقی نرخ سود در شبکه بانکی و جلوگیری از شکل گیری رقابت های غیرسازنده در این حوزه شد.

    دولت آبادی مدیرعامل جدید بانک تجارت نیز با اشاره به برخی مشکلات ساختاری و بنیادی شبکه بانکی گفت : اطمینان داریم بانک تجارت به لطف نیروی انسانی تلاشگر و متخصص ، مدیران شایسته ، هیات مدیره منسجم و با به کارگیری تمام ظرفیتهای خود می تواند مشکلات موجود را پشت سر گذارد .وی بر تعهد بانک تجارت برای نقش آفرینی موثر در اقتصاد کشور و ایجاد تحول واقعی در مدل کسب و کار تاکید کرد و اظهار داشت : همراهی با برنامه های دولت در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی همچنان مهمترین اولویت عملیاتی بانک تجارت خواهد بود و می کوشیم تا با افزایش سود بانک از طریق ارتقاء سطح خدمات و صرفه جویی در هزینه ها ، نمونه کامل یک بنگاه اقتصادی موفق در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی باشیم.

    در پایان این مراسم لوح تقدیری از طرف اعضای هیات مدیره بانک تجارت به مقدم مدیرعامل پیشین این بانک اعطاء شد ، همچنین حکم انتصاب رضا دولت آبادی نیز به عنوان مدیرعامل جدید بانک تجارت اعطاء شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی