عصر بازار

زمزمه هایی از اخبار خوش برای رونق بازار مسکن

عصر اعتبار- بازار مسکن کم و بیش در رکود است و گرچه آمار بانک مرکزی از افزایش معاملات این بخش حکایت دارد، اما بازار نشانه هایی حاکی از رونق را به خود نمی بیند.

زمزمه هایی از اخبار خوش برای رونق بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، واقعیت این است که رونق بازار مسکن می تواند رونق اقتصادی کشور را تا حد قابل توجهی تضمین کند. آن طور که کارشناسان گفته اند، بیش از 300 صنعت ریز و درشت به بازار مسکن وابسته اند و ایجاد هر تکانه در بخش مسکن می تواند آنها را نیز با رونق مواجه کند.

    رکود بازار مسکن به حدی است که حتی بانک ها نیز گرفتار آن شده اند.

    اخیرا  محمد رضا حسین زاده  رییس شورای هماهنگی بانکها نیز در مصاحبه ای اعلام کرد، رکود بازار مسکن بر روند تبدیل املاک مازاد بانک ها هم تاثیر گذاشته و بدهکاران نظام بانکی اغلب ترجیح می دهند ملک خود را با بدهی به بانک تهاتر کنند، چرا که از فروش آن در بازار تقریبا ناامید شده اند.

    تغییر چنین شرایطی، نیازمند یک اقدام کارشناسی، اساسی و با پشتوانه قوی است. آن طور که شنیده ها حکایت دارد، بانک ملی ایران به تازگی طرحی را برنامه ریزی کرده که با آن می توان بازار مسکن را به خوبی فعال کرد.

    گرچه از جزئیات این طرح اطلاعاتی در دست نیست، اما ورود مستقیم بانکی به بزرگی و توانایی بانک ملی ایران به بازار مسکن می تواند نوید دهنده اتفاقی جدی باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی