عصر بازار

گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تهران

عصر اعتبار- جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تهران امروز در صحن مطهر امام زاده زید (ع) در بازار بزرگ تهران برگزار شد.

گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع) جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به همت ستاد دیه استان تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور خیرین و کسبه بازار بزرگ و جمعی از مسئولان ستاد دیه کشور و زندان های استان تهران آغاز شد.
    محبی مدیر کل زندان‌های استان تهران اولین سخنران این جشن بود.
    وی ضمن تقدیر از کمک‌های خیران گفت: سال گذشته 796 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شدند.
    محبی افزود: در 9 ماه امسال نیز 545 زندانی جرایم غیر عمد با بدهی 65 میلیارد تومانی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
    مدیر کل زندان‌های تهران با اشاره به افزایش 30 درصدی امار آزادی زندانیان در استان تهران نسبت به سال گذشته اظهار امیدواری کرد با کمک خیران زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان از زندان‌ها فراهم شود.
    در ادامه رحمانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران هم با اشاره به آزادی 796 زندانی تهرانی در سال 95 بیان کرد: این تعداد زندانی با بدهی 84 میلیارد تومانی از زندان آزاد شده اند.
    وی اخذ رضایت شکات را در آزادی زندانیان تاثیرگذار دانست و گفت: گذشت شکات زمینه آزادی زندانیان نیازمند از زندان‌ها را فراهم می‌کند.
    مدیر نمایندگی ستاددیه استان تهران در ادامه افزود: 715 زندانی با بدهی بالغ بر 94 میلیارد تومان در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند که از خیران میخواهیم با کمک‌های خود یاریگر آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد باشند.
    رحمانی کمک به اقشار ضعیف جامعه و حل مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد را از سنت‌های نیکو و حسنه بیان کرد و گفت: خیران با کمک‌های نقدی خود دست این قبیل زندانیان را می‌گیرند و این یک توفیق الهی است.
    همچنین محمدرضا طالقانی رییس اسبق فدراسیون کشتی هم با حضور در این جشن از خیرین به عنوان مردانی با مرام و با عاطفه یاد کرد و گفت: از این قشنگ‌تر نمی‌شد که دل مردم را بدست آورد. مردم ایران همیشه پای کار هستند و کمک‌های خیرین دست مریزاد دارد.
    وی تصریح کرد: کمک‌های آن‌ها نشان داد که هنوز روحیه پهلوانی در مردم زنده است. با آمار و ارقامی که از زندانیان اعلام شد دست یاری به سوی خیران دراز می‌کنیم و ان شاء الله با کمک خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هر چه زودتر فراهم شود.
    هرلحظه به جمعیت حاضر هر لحظه اضافه می‌شد و صحن پر از حضور مردان پیر و جوانی بود که قلم به دست می‌گرفتند تا فرم‌های تعهد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را پر می کردند.
    در ادامه این مراسم مدیرعامل ستاد دیه کشور هم به ارایه آمار‌ی از آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از زندان‌های کشور پرداخت و گفت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه در سال 68 تاکنون 110 هزار زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌ها آزاد شده اند.
    جولایی افزود: امیدواریم خیرین با کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را در سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) فراهم اورند.
    وی گفت: سال گذشته 9 هزار و 143 نفر با گذشت 280 میلیاردی شکات از زندان‌های سراسرکشور آزاد شدند و در سال جاری برای آزادی 12 هزار نفر به 900 میلیارد تومان نیاز داریم.
    مدیرعامل ستاد دیه کشور از خیران خواست با کمک‌های خود یاریگر آزادی زندانیان نیازمند باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی