عصر بازار

معاون اول رئیس جمهوری:

معادن کشور از ظرفیتهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهوری گفت: معادن از ظرفیتهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی برای کشور محسوب می شوند و دولت توجه خاصی به این بخش دارد.

معادن کشور از ظرفیتهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در آیین افتتاح دو طرح معدنی در سنگان خواف اظهار کرد: در بخش معادن دولت بسیار توجه و کار کرده و همین امر موجب فعال شدن بخش زیادی از معادن کشور شده است.
    وی بیان کرد: معادن سنگ آهن خواف از معادن بزرگ جهان هستند و اقداماتی که برای توسعه این معادن انجام می شود بسیار منحصر به فرد است.
    وی ادامه داد: در سالهای اخیر به این جمع بندی رسیده ایم که حل مسائل توسعه نیازمند این است که همه کسانی که در تصمیم گیری های کشور نقش دارند، به تفاهم و راهکار مشترک برسند.
    جهانگیری با اشاره به تدوین و اعلام سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: در این زمینه این تفاهم وجود دارد که تنها راه برون رفت از چالشهای موجود، استفاده از ظرفیت های مهم موجود در کشور است.
    وی تاکید کرد: باید به جای اینکه دیگران را محکوم کنیم که چه اقدامی برای تحقق اقتصادی مقاومتی انجام داده اند، خودمان را بازخواست کنیم که برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کرده ایم.
    وی گفت: تلاش کرده ایم پرچم اقتصاد مقاومتی را با علم به اینکه این سیاستها می تواند راه نجات کشور باشد، بالا نگه داریم و در همین راستا همه مسئولان، استانداران و فرمانداران را پای کار آورده ایم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین اظهار کرد: افزایش صادرات صنایع معدنی از اهداف مهم دولت دوازدهم است که باید با افزایش تولید سنگ آهن، فولاد خام و آهن اسفنجی به این مهم در کشور دست یابیم.
    محمد شریعتمداری، افزایش صادرات صنایع معدنی و فولاد کشور به میزان 15 میلیون تن را از اهداف مهم دولت تدبیر و امید دانست و با بیان اینکه توسعه زیرساختهای معدنی کشور نیازمند 14.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری است، افزود: هیچ مشکلی برای صنایع و معادن کشور وجود ندارد و باید از ظرفیت های بخش های مختلف و نیز قابلیت نظام بانکی بیش از پیش در این زمینه استفاده کرد.
    وی گفت: معادن سنگان خواف از ظرفیت های بسیار غنی برای توسعه صنایع معدنی کشور محسوب می شود و با بهره برداری از طرح های در دست اجرا در این مطقه بستر توسعه بیش از پیش فراهم می شود.
    2 طرح تولیدی صنعتی و معدنی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سنگان خواف به بهره برداری رسید.
    برای اجرای این طرحها که شامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی و اپال پارسیان سنگان است، در مجموع 19 هزار و 80 میلیارد ریال به صورت ریالی و ارزی سرمایه گذاری شده است.
    ظرفیت تولیدی این واحدها که در زمینه های تولید خوراک کنسانتره کارخانجات گندله سازی سنگ آهن صنایع معدنی فعالیت دارند، در مجموع 7.5 میلیون تن است.
    با راه اندازی این 2 واحد تولیدی برای یک هزار و 400 نفر در شهرستان خواف به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو