عصر بازار

رئیس سازمان نصر مطرح کرد؛

درآمد ۲.۵ برابری صنعت ICT نسبت به درآمدهای نفتی

عصر اعتبار- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با تاکید بر نقش بنیادین ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه اقتصادی از افزایش ۲.۵ برابری درآمدهای صنعت ICT نسبت به نفت در دنیا خبر داد.

درآمد ۲.۵ برابری صنعت ICT نسبت به درآمدهای نفتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ناصرعلی سعادت  به تشریح ارتباط حوزه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات با فضای اقتصادی کشور با عنوان اقتصاد دیجیتال پرداخت و اظهار کرد: تنها صنعتی که در کشور قابلیت این را دارد که بتواند جایگزین صنعت نفت بشود، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است، چراکه در حال حاضر دنیا به سمت استفاده گسترده از فناوری اطلاعات در همه حوزه‌های مربوط به اقتصاد می‌رود. ما نیز در کشور چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم.

    وی با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، اظهار کرد: زمانی سیاست‌گذاران ما به سمت برجسته‌تر کردن کشاورزی و حتی صنایع خودروسازی در اقتصاد رفتند، اما موفقیت چندانی حاصل نشد. در عوض اگر بتوانیم صنعتی را در کشور معرفی کنیم که از نظر استعدادی و حجم نیروی جوان و فارغ‌التحصیلان بتواند در کشور رشد پیدا کند و جایگزینی برای درآمدهای نفتی ایجاد کند آن حوزه، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.

    رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به برخی آمارهای جهانی در مورد درآمد شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، بیان کرد: درآمد شرکت‌های فعال در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان حدود 2.5 برابر کل فروش نفت جهان در یک سال بوده است که این اهمیت اقتصادی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دنیا نشان می‌دهد. صنعتی که روز به روز به اهمیت آن هم افزوده می‌شود.

    سعادت با اشاره به نقش زیرساختی صنایع ICT برای توسعه صنایع دیگر بیان کرد: خود این صنعت اگر راه‌اندازی شود می‌تواند باعث تحرک در دیگر فعالیت‌های صنعتی در کشور بشود مخصوصا که به اندازه کافی جوانان صاحب ایده را در کشور داریم. چند جوان می‌توانند با همفکری هم یک اپلیکیشن طراحی کنند و ظرف چند سال از کنار آن چندین میلیون درآمد کسب کنند.

    وی در پایان با تاکید بر نقش مهم صنعت ICT در اقتصاد کشورها اظهار کرد: امروزه کمتر صنعتی در جهان وجود دارد که اساسا به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته نباشد. در ایران هم وضعیت به همین منوال است و اگر صنعت ICT دچار اختلال شود بقیه حوزه‌ها هم مختل خواهد شد. ضمن این‌که مفهوم اقتصاد دیجیتال نیز اساسا شکل نخواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو